Sosiaalisen median markkinointisuunnitelma JetSet Oy:lle
Bordi, Alex; Leinonen, Jimi (2024)
Bordi, Alex
Leinonen, Jimi
2024
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121937700
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024121937700
Tiivistelmä
Markkinointi siirtyy hiljalleen yhä enemmän sosiaalisen median alustoille ja siksi onkin tärkeää, että yritykset pysyvät mukana tässä muutoksessa. Tässä opinnäytetyössä kehitettiin sosiaalisen median markkinointisuunnitelma JetSet Oy:lle. Työhön oli tarkoitus kerätä nykyaikaista ja luotettavaa aineistoa mahdollisimman hyvän suunnitelman luomiseksi.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin aineistoa erityyppisistä mahdollisimman tuoreista lähteistä, kuten kirjallisuudesta, artikkeleista, blogeista sekä tilastoista. Samalla tuotiin esille myös omia ideoitamme. Tavoitteena oli ajankohtainen ja luotettava suunnitelma, josta toimeksiantaja saisi parhaimman mahdollisen hyödyn, ja jonka pohjalta toimeksiantaja voisi lähteä toteuttamaan markkinointia sosiaalisessa mediassa. Työ oli toiminnallinen opinnäytetyö, johon kuului teoriaosuus sekä sosiaalisen median markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelma oli koottu Canva -ohjelmalla, ja suunnitelmassa käytiin läpi, kuinka toimeksiantaja voi lähteä suorittamaan markkinointia käytännössä. Markkinointisuunnitelman kokoamisessa käytettiin hyödyksi opinnäytetyön teoriaosuutta sekä omia ideoita.
Lopputuloksena syntyi luotettava sekä moderni sosiaalisen median markkinointisuunnitelma, jota toimeksiantaja voi käyttää hyödyksi markkinoinnissa. Työn käytännön onnistumista ei kuitenkaan voi tietää, sillä toimeksiantaja pystyi ottamaan markkinointisuunnitelman käyttöön opinnäytetyön valmistuessa. Koimme työn kuitenkin olevan onnistunut ja kattava kokonaisuus, joka vastaa asetettuja tavoitteita, ja josta toimeksiantaja saa tavoitellun hyödyn.
Opinnäytetyössä hyödynnettiin aineistoa erityyppisistä mahdollisimman tuoreista lähteistä, kuten kirjallisuudesta, artikkeleista, blogeista sekä tilastoista. Samalla tuotiin esille myös omia ideoitamme. Tavoitteena oli ajankohtainen ja luotettava suunnitelma, josta toimeksiantaja saisi parhaimman mahdollisen hyödyn, ja jonka pohjalta toimeksiantaja voisi lähteä toteuttamaan markkinointia sosiaalisessa mediassa. Työ oli toiminnallinen opinnäytetyö, johon kuului teoriaosuus sekä sosiaalisen median markkinointisuunnitelma. Markkinointisuunnitelma oli koottu Canva -ohjelmalla, ja suunnitelmassa käytiin läpi, kuinka toimeksiantaja voi lähteä suorittamaan markkinointia käytännössä. Markkinointisuunnitelman kokoamisessa käytettiin hyödyksi opinnäytetyön teoriaosuutta sekä omia ideoita.
Lopputuloksena syntyi luotettava sekä moderni sosiaalisen median markkinointisuunnitelma, jota toimeksiantaja voi käyttää hyödyksi markkinoinnissa. Työn käytännön onnistumista ei kuitenkaan voi tietää, sillä toimeksiantaja pystyi ottamaan markkinointisuunnitelman käyttöön opinnäytetyön valmistuessa. Koimme työn kuitenkin olevan onnistunut ja kattava kokonaisuus, joka vastaa asetettuja tavoitteita, ja josta toimeksiantaja saa tavoitellun hyödyn.