Näytä suppeat kuvailutiedot

Försäljning av CodeMonkey till skolorna och kommunerna i Finland

Sankamo, Juho (2024)

dc.contributor.authorSankamo, Juho
dc.date.accessioned2024-12-20T10:27:27Z
dc.date.available2024-12-20T10:27:27Z
dc.date.issued2024-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/876888
dc.description.abstractTässä opinnäytetyössä tutkin, kuinka Taito Learning Oy voi lisätä ohjelmoinnin opetusaineistonsa, CodeMonkeyn, myyntiä Suomen kouluille. Ehdotan, että Taito Learning AB myy CodeMonkeyn nykyisille NäppisTaituri-asiakkailleen. Työssä esitellään yhteenveto 30 haastattelusta kuntien opetuksen johtohenkilöiden kanssa sekä kyselyvastaukset, joissa yli 170 opettajaa arvioi ja jakaa näkemyksiään CodeMonkeysta opetusaineistona. Työssä esitellään kaksi myyntimenetelmää, SPIN-selling ja MEDDPICC. Arvioin, miten näitä malleja voidaan hyödyntää CodeMonkeyn myyntiprosessissa Suomen kouluihin ja Taito Learningin nykyisille NäppisTaituri-asiakkaille. Opinnäytetyössä painotetaan, että koulujen ohjelmoinnin opetukselle on ulkoista painetta. Opetussuunnitelma ja Uudet lukutaidot -ohjelma edellyttävät ohjelmoinnin opettamista. Vuoden 2025 Pisa-testissä tullaan ensimmäistä kertaa arvioimaan myös oppilaiden ohjelmointitaitoja. Haastattelut 30 opetuksen johtohenkilön kanssa vahvistavat käsitystä, että opetussuunnitelman korkeiden vaatimusten ja niiden toteutuksen välillä luokkahuoneissa on merkittävä kuilu. Opinnäytetyössä selvennetään, kuinka Taito Learning voi vastata koulujen ja kuntien tarpeisiin tarjoamalla CodeMonkeyn opetusaineistoa ja opettajien tarpeisiin mukautettua asiakaspalvelua. Työssä ilmenee, että opettajien asenteet ohjelmoinnin opetusta kohtaan ovat erittäin keskeisiä. Siksi Taito Learningin tulisi kannustaa opettajia ottamaan rohkeasti ohjelmoinnin opetus haltuun CodeMonkeyn tuella.fi
dc.description.abstractDetta examensarbete undersöker hur företaget Taito Learning AB kan öka försäljningen av undervisningsmaterialet för programmering, CodeMonkey, till skolor i Finland. Arbetet föreslår att försäljningen av CodeMonkey riktas mot företagets befintliga kunder som redan använder NäppisTaituri. I studien presenteras en sammanfattning av 30 intervjuer med kommunernas pedagogiska ledare samt enkätsvar från över 170 lärare, som har betygsatt och delat sina uppfattningar om CodeMonkey som undervisningsmaterial. Vidare analyseras två försäljningsmetoder, SPIN-selling och MEDDPICC, och deras tillämpbarhet i försäljningsprocessen för CodeMonkey, både till finska skolor och till Taito Learnings existerande NäppisTaituri-kunder. I examensarbetet betonas att det finns en utomstående tryck att undervisa programmering i skolorna. Läroplanen och Nylitteracitet kräver att programmering undervisas. I Pisa-testen år 2025 kommer elever att testas i sina kunskaper om programmering. De 30 intervjuerna med pedagogiska ledare stödjer uppfattningen att det finns ett stort gap mellan läroplanens höga krav och dess implementering i klassrummet. I arbetet klargörs hur TaitoLearing kan möta skolornas och kommunernas behov genom att erbjuda CodeMonkeys undervisningsmaterial samt kundtjänst efter lärarnas behov. I arbetet framgår att lärarnas attityder gentemot programmeringsundervisning är mycket centrala. Därför bör Taito Learning uppmuntra läraren att modigt ta sig an programmeringsundervisning med stöd av CodeMonkey.sv
dc.language.isoswe-
dc.rightsfi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|-
dc.titleFörsäljning av CodeMonkey till skolorna och kommunerna i Finland-
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2024122037829-
dc.subject.specializationDigital marknadsföring och försäljning-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.ysoförsäljning-
dc.subject.ysoundervisning-
dc.subject.ysoskolor (läroanstalter)-
dc.subject.ysomarknadsföring-
dc.subject.ysogrundskolan-
dc.relation.contractorTaito Learning AB-
dc.subject.disciplineTradenom, ekonomi, förvaltning och marknadsföring-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p15269|http://www.yso.fi/onto/yso/p2945|http://www.yso.fi/onto/yso/p2630|http://www.yso.fi/onto/yso/p84|http://www.yso.fi/onto/yso/p386|http://www.yso.fi/onto/yso/p1584|http://www.yso.fi/onto/yso/p5878|http://www.yso.fi/onto/yso/p3294|http://www.yso.fi/onto/yso/p2518|http://www.yso.fi/onto/yso/p8131sv


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot