Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Strategy for Acquiring the First Users on the Shopify App Store : A Framework For Launching Your Micro SaaS

Veeti, Sairanen (2024)

 
Avaa tiedosto
Veeti_Sairanen_Thesis_2024.pdf (1.136Mt)
Lataukset: 


Veeti, Sairanen
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2024122738142
Tiivistelmä
Verkkokaupan nopea kasvu on nostanut Shopifyn keskeiseksi alustaksi verkkoliiketoiminnalle. Tämä opinnäytetyö kehittää kattavan viitekehyksen mikro-SaaS-yrityksille Shopifyn sovelluskauppaan lanseeraamiseen ja ensimmäisten käyttäjien hankkimiseen käyttäen tapaustutkimukseen perustuvaa lähestymistapaa. Tutkimuksessa tarkasteltiin neljää menestynyttä Shopifyn ympärille keskittyvää mikro-SaaS-yritystä: Privy, Stocky, Gorgias ja OneReview. Näiden yritysten valinta perustui harkinnanvaraiseen otantaan, joka painotti kasvumittareita, käyttäjien sitoutumista ja innovatiivisia toimintatapoja.

Aineisto kerättiin sekamenetelmin, joihin kuului haastatteluja, sovellusten suorituskykyanalytiikkaa ja käyttäjäpalautearvioita. Keskeiset käyttäjähankinta- ja kasvustrategiat tunnistettiin temaattisen analyysin avulla. Tapausten välinen synteesi mahdollisti yhteisten teemojen ja ainutlaatuisten strategioiden tunnistamisen, joita voidaan soveltaa erilaisiin sovellustoimintoihin Shopifyn ekosysteemissä. Tulokset osoittavat, että tekijät, kuten kapean kohderyhmän valitseminen, freemium- tai kokeilumalli, sovelluskauppaoptimointi (ASO) ja strategiset kumppanuudet, ovat kriittisiä alkuvaiheen käyttäjähankinnan ja kestävän kasvun kannalta. Erityisesti affiliaattimarkkinoinnin, Shopifyn sisäisten integraatioiden ja käyttäjälähtöisen tuotekehityksen tehokkuus korostuivat keskeisinä menestystekijöinä.

Opinnäytetyössä esitetään viitekehys, joka jakautuu esilanseeraus-, lanseeraus- ja kasvuvaiheisiin, ja tarjoaa konkreettisia suosituksia mikro-SaaS-kehittäjille Shopifyn sovelluskauppaan tuloon. Tulevaisuuden tutkimus voisi tarkastella viitekehyksen soveltamista muihin verkkokauppa-alustoihin ja tutkia pitkäaikaisia asiakaspidon strategioita sovelluspohjaisissa ekosysteemeissä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste