Sosiaalinen media osana digitaalista markkinointia – Case: Scandinavian Design Center
Lindberg, Mira (2015)
Lindberg, Mira
Metropolia Ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503042752
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503042752
Tiivistelmä
Digitaalisen markkinoinnin ideaalitilassa yrityksen tulisi huomioida digitaalisen median kaikki kolme mediaa ja olla läsnä kanavilla, joissa kohderyhmä(t) viettävät aikaa. Tällä hetkellä kuluttajat viettävät aikaan sosiaalisessa mediassa.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda käytännönläheinen ja helposti toteutettavissa oleva ehdotus sosiaalisen median hyödyntämisestä ruotsalaisen Scandinavian Design Centerin suomenkielistä verkkokauppaa varten. Tavoitteena oli löytää sosiaalisen median kanavia, joihin toimeksiantaja voisi liittyä, jotta se saisi enemmän näkyvyyttä ja sitä kautta lisää vierailijoita verkkokauppaan.
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, joka sisältää konkreettisen tuotoksen eli tässä tapauksessa ehdotuksen sosiaalisen median hyödyntämisestä osana toimeksiantajan digitaalista markkinointia. Opinnäytteessä on teoreettinen osuus, jossa perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sosiaaliseen mediaan ja sen eri kanaviin. Teoreettisen osuuden jälkeen seuraa työn toiminnallinen osuus, jossa käydään läpi toimeksiantaja tämän hetkistä digitaalisen markkinoinnin tilannetta, perehdytään sisustus-designalaan sosiaalisessa mediassa sekä käydään läpi toimeksiantajan vahvuuksia ja heikkouksia. Toiminnallisen osuuden lopuksi esitellään valitut sosiaalisen median kanavat ja markkinointitoimenpiteet.
Opinnäytetyön tuloksena Scandinavian Design Centerille on valmistunut ehdotus sosiaalisen median hyödyntämisestä osana toimeksiantajan digitaalista markkinointia, mikä on käytännönläheinen, helposti toteutettavissa ja sovellettavissa oleva. Ehdotukseen sisältyvät markkinointitoimenpiteet käsittävät aikavälin helmikuu 2015 – joulukuu 2015.
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli luoda käytännönläheinen ja helposti toteutettavissa oleva ehdotus sosiaalisen median hyödyntämisestä ruotsalaisen Scandinavian Design Centerin suomenkielistä verkkokauppaa varten. Tavoitteena oli löytää sosiaalisen median kanavia, joihin toimeksiantaja voisi liittyä, jotta se saisi enemmän näkyvyyttä ja sitä kautta lisää vierailijoita verkkokauppaan.
Opinnäytetyö on toiminnallinen opinnäytetyö, joka sisältää konkreettisen tuotoksen eli tässä tapauksessa ehdotuksen sosiaalisen median hyödyntämisestä osana toimeksiantajan digitaalista markkinointia. Opinnäytteessä on teoreettinen osuus, jossa perehdytään digitaaliseen markkinointiin ja sosiaaliseen mediaan ja sen eri kanaviin. Teoreettisen osuuden jälkeen seuraa työn toiminnallinen osuus, jossa käydään läpi toimeksiantaja tämän hetkistä digitaalisen markkinoinnin tilannetta, perehdytään sisustus-designalaan sosiaalisessa mediassa sekä käydään läpi toimeksiantajan vahvuuksia ja heikkouksia. Toiminnallisen osuuden lopuksi esitellään valitut sosiaalisen median kanavat ja markkinointitoimenpiteet.
Opinnäytetyön tuloksena Scandinavian Design Centerille on valmistunut ehdotus sosiaalisen median hyödyntämisestä osana toimeksiantajan digitaalista markkinointia, mikä on käytännönläheinen, helposti toteutettavissa ja sovellettavissa oleva. Ehdotukseen sisältyvät markkinointitoimenpiteet käsittävät aikavälin helmikuu 2015 – joulukuu 2015.