Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Pohdintoja tekoälyn roolista ammattikorkeakoulun opetuksessa

Hanni, Jussi (2024)

 
Avaa tiedosto
HanniJ_Pohdintoja_tekoalyn_roolista.pdf (209.4Kt)
Lataukset: 


Hanni, Jussi
Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
2024
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe202501216017
Tiivistelmä
Tekoäly on tällä hetkellä koko yhteiskunnan läpi puhaltava muutos, jonka lopputulemaa työelämään vielä on vaikeaa ennustaa. Erilaisia tekoälyalgoritmeja ja niiden kytkeytyviä sovelluksia syntyy kuin sieniä sateella. Haluttiin sitä tai ei, tosiasia on, että tulevaisuuden työelämässä tekoälyosaaminen on olennainen osa itse kunkin osaamisportfoliota.

Koska tekoäly on käsitteenä liian laaja käsiteltäväksi tässä artikkelissa, keskityn tiedolla johtamisen ja erityisesti talouden raportoinnin näkökulmaan. Tarkoituksenani on käytännön tasolla pohtia tekoälyn jalkauttamista ammattikorkeakouluopetuksessa näillä substanssialueilla. Suosittuja generatiivisia tekoälymalleja kuten ChatGPT, Co-pilot ja Gemini on saatavilla maksuttomina versioina, joita voi hyödyntää tekoälyn käytön opetteluun. Näissä versioissa usein pitää kuitenkin hyväksyä se, että syöttämääsi tietoa voidaan hyödyntää tekoälymallin kouluttamisessa.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste