Musiikkitapahtuman markkinointi kestävän kehityksen mukaisesti
Söderholm, Jessica (2025)
Söderholm, Jessica
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202501251902
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202501251902
Tiivistelmä
Tämä toiminnallinen opinnäytetyö tarkastelee vastuullisen tapahtuman elementtejä ja markkinointia keskittyen erityisesti musiikkitapahtumien markkinointiin kestävän kehityksen mukaisesti. Työn tavoitteena on luoda opas, joka auttaa tapahtumanjärjestäjiä huomioimaan kestävän kehityksen periaatteet markkinointiviestinnässä.
Opinnäytetyön viitekehys käsittelee vastuullisuuden merkitystä tapahtumatuotannossa, tapahtumamarkkinoinnin perusteita ja ympäristövastuun merkitystä tapahtumissa. Opinnäytetyön teoriaosuus perustuu ajankohtaisiin internetlähteisiin ja ammattikirjallisuuteen, jotka tarjoavat luotettavaa tietoa aiheesta.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyi opas, joka tarjoaa käytännön ohjeita musiikkitapahtuman markkinointiin. Oppaassa käytetään esimerkkinä kuvitteellista tapahtumaa EchoFest, joka havainnollistaa ohjeiden soveltamista. Oppaan tavoitteena on tarjota tapahtumanjärjestäjälle selkeät ohjeet kestävän kehityksen mukaisten markkinointitoimenpiteiden toteuttamiseen.
Opinnäytetyön viitekehys käsittelee vastuullisuuden merkitystä tapahtumatuotannossa, tapahtumamarkkinoinnin perusteita ja ympäristövastuun merkitystä tapahtumissa. Opinnäytetyön teoriaosuus perustuu ajankohtaisiin internetlähteisiin ja ammattikirjallisuuteen, jotka tarjoavat luotettavaa tietoa aiheesta.
Opinnäytetyön tuotoksena syntyi opas, joka tarjoaa käytännön ohjeita musiikkitapahtuman markkinointiin. Oppaassa käytetään esimerkkinä kuvitteellista tapahtumaa EchoFest, joka havainnollistaa ohjeiden soveltamista. Oppaan tavoitteena on tarjota tapahtumanjärjestäjälle selkeät ohjeet kestävän kehityksen mukaisten markkinointitoimenpiteiden toteuttamiseen.