Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Diakonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Kohti työelämää. Asiakkaiden kokemuksia yksilöllisesti räätälöidystä työhönvalmennuksesta

Vanhatupa, Anu; (2025)

Avaa tiedosto
Vanhatupa_Anu.pdf (4.133Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Vanhatupa, Anu
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202501271961
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee työelämäkumppanin tuottamaa työhönvalmennusvalmennuspalvelun prosessia asiakkaiden näkökulmasta. Työn tavoitteena on kuvata asiakkaiden kokemuksia valmennusprosessista ja arvioida palvelun vaikuttavuutta heidän työllistymistavoitteidensa kannalta. Tutkimuskysymykset keskittyivät selvittämään, miten valmennusprosessi etenee asiakkaan näkökulmasta ja mikä merkitys palvelulla on asiakkaiden työllistymiseen.

Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena, jossa aineisto kerättiin teemahaastatteluilla yhdeksältä valmennukseen osallistuneelta asiakkaalta. Haastatteluaineiston käsittelyssä käytettiin sisällön analyysiä.

Tutkimuksen tulokset osoittavat, että työhönvalmennuspalvelun joustavuus,
yksilöllisyys ja asiakaslähtöisyys ovat keskeisiä tekijöitä asiakkaiden onnistumisessa. Palvelu koettiin merkityksellisenä tukena paitsi työllistymisen, myös sosiaalisen osallisuuden ja itsetunnon vahvistamisen näkökulmasta. Tuloksista nousi kuitenkin esiin myös kehittämiskohteita, kuten tarve selkeämmälle viestinnälle valmennusprosessin vaiheista ja tavoitteista.

Tutkimus toi esiin tärkeitä havaintoja siitä, miten asiakasnäkökulma voi rikastaa palveluiden kehittämistä ja auttaa vastaamaan entistä paremmin asiakkaiden tarpeisiin. Lisäksi tutkimus nosti esille jatkotutkimuksen aiheita, kuten valmennusprosessin keskeyttäneiden asiakkaiden kokemukset sekä pidemmän aikavälin vaikutukset asiakkaiden työmarkkina-asemaan.

Tämä opinnäytetyö korostaa asiakaslähtöisyyden merkitystä työhönvalmennuksessa ja tarjoaa konkreettisia kehitysehdotuksia palvelun
vaikuttavuuden ja asiakastyytyväisyyden parantamiseksi. Tutkimuksen tulokset tukevat myös laajempaa keskustelua työllisyyspalveluiden kehittämisestä ja niiden roolista muuttuvassa työelämässä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste