Digitaalisen markkinoinnin vaikutus urheilutapahtumien katsojamääriin
Pitsinki, Veeti (2025)
Pitsinki, Veeti
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502112642
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502112642
Tiivistelmä
Opinnäytetyössä syvennyin ymmärtämään digitaalisen markkinoinnin vaikutusta urheilutapahtumien katsojamäärien kasvattamisessa. Kiinnostukseni aiheeseen heräsi omasta kiinnostuksestani digitaaliseen markkinointiin ja urheiluun.
Tutkimuskysymykseni keskittyvät selvittämään, miten digitaaliset kanavat ovat muuttaneet urheilutapahtumien markkinointia. Erityisesti koronapandemian aikana tapahtuneet muutokset toivat näkökulmia tutkimukseen.
Toteutin tutkimuksen kirjallisuuskatsauksena. Aineistona käytin alan kirjallisuutta, artikkeleita sekä verkkolähteitä. Pyrin niiden avulla löytämään syvällisemmän ymmärryksen digitaalisen markkinoinnin vaikutuksista.
Keskeisinä tuloksina havaitsin, että digitaaliset kanavat ja niiden käyttö ovat lisänneet katsojien sitoutumista ja osallistumista tapahtumiin. Esimerkiksi kohdennetut mainokset ja vuorovaikutus sosiaalisessa mediassa ovat kasvattaneet kiinnostusta urheilutapahtumia kohtaan.
Tutkimuskysymykseni keskittyvät selvittämään, miten digitaaliset kanavat ovat muuttaneet urheilutapahtumien markkinointia. Erityisesti koronapandemian aikana tapahtuneet muutokset toivat näkökulmia tutkimukseen.
Toteutin tutkimuksen kirjallisuuskatsauksena. Aineistona käytin alan kirjallisuutta, artikkeleita sekä verkkolähteitä. Pyrin niiden avulla löytämään syvällisemmän ymmärryksen digitaalisen markkinoinnin vaikutuksista.
Keskeisinä tuloksina havaitsin, että digitaaliset kanavat ja niiden käyttö ovat lisänneet katsojien sitoutumista ja osallistumista tapahtumiin. Esimerkiksi kohdennetut mainokset ja vuorovaikutus sosiaalisessa mediassa ovat kasvattaneet kiinnostusta urheilutapahtumia kohtaan.