Sosiaalisen median vaikutus työnantajamielikuvaan rahoitusalalla
Kauppinen, Emma (2025)
Kauppinen, Emma
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502213194
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202502213194
Tiivistelmä
Sosiaalisen median käyttö on kasvanut merkittävästi, mikä on muuttanut sen roolia markkinoinnissa ja rekrytoinnissa. Sosiaalinen media ei ole enää pelkästään viihteen ja ihmissuhteiden ylläpitämisen väline, vaan sillä on tärkeä merkitys myös työnantajamielikuvan rakentamisessa. Yritysten on pysyttävä ajan tasalla sosiaalisen median trendeistä ja sisällöntuotannon vaatimuksista pysyäkseen kilpailukykyisinä.
Tämä opinnäytetyö tarkastelee sosiaalisen median vaikutusta työnantajamielikuvaan rahoitusalalla. Työn tavoitteena on selvittää, millaista viestintää korkeakouluopiskelijat toivovat rahoitusalan Instagramissa. Tutkimus toteutettiin toimeksiantona kohdeyritykselle. Työ rajattiin tarkastelemaan Instagramia sekä kohderyhmänä korkeakouluopiskelijoita.
Keskeinen tietoperusta käsittelee rahoitusalaa, digimarkkinointia, työnantajamielikuvaa, sosiaalista mediaa ja sisältömarkkinointia. Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusta, ja aineisto kerättiin teemahaastatteluilla, joihin osallistui 13 henkilöä yksilö- ja ryhmähaastatteluina.
Tutkimustulokset osoittivat, että opiskelijat arvostavat erityisesti aitoa, monipuolista ja viihdyttävää sisältöä. Kehitysehdotuksina suositellaan, että rahoitusalan
Tämä opinnäytetyö tarkastelee sosiaalisen median vaikutusta työnantajamielikuvaan rahoitusalalla. Työn tavoitteena on selvittää, millaista viestintää korkeakouluopiskelijat toivovat rahoitusalan Instagramissa. Tutkimus toteutettiin toimeksiantona kohdeyritykselle. Työ rajattiin tarkastelemaan Instagramia sekä kohderyhmänä korkeakouluopiskelijoita.
Keskeinen tietoperusta käsittelee rahoitusalaa, digimarkkinointia, työnantajamielikuvaa, sosiaalista mediaa ja sisältömarkkinointia. Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusta, ja aineisto kerättiin teemahaastatteluilla, joihin osallistui 13 henkilöä yksilö- ja ryhmähaastatteluina.
Tutkimustulokset osoittivat, että opiskelijat arvostavat erityisesti aitoa, monipuolista ja viihdyttävää sisältöä. Kehitysehdotuksina suositellaan, että rahoitusalan