Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Kauneushoitolan palvelun laatu

Ravaska, Minna (2015)

 
Avaa tiedosto
Ravaska_Minna.pdf (973.1Kt)
Lataukset: 


Ravaska, Minna
Oulun ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503123095
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena on palvelun laadun tutkimus Oulussa toimivalle kauneushoitola Beauty Spotille. Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia asiakkaiden tyytyväisyyttä Beauty Spotin palvelun laatuun. Tyytyväisyyden tasoa tutkittiin niin teknisen kuin toiminnallisenkin laadun kannalta. Tarkoituksena oli selvittää, millaisia odotuksia ja kokemuksia asiakkaille on muodostunut yrityksen palveluista. Lisäksi tutkittiin, millaisia mielikuvia Beauty Spotiin liitetään ja minkä kanavien kautta asiakkaat haluavat seurata yrityksen viestintää. Tutkimuksella pyrittiin saamaan mahdollisimman luotettavia tuloksia Beauty Spotin asiakastyytyväisyydestä ja sen myötä pohtia kehitysratkaisuja palvelun laatuun. Yritys saa hyödyllistä tietoa asiakkaiden tyytyväisyyden ja palvelun laadun tasosta sekä siitä, miten palvelua voidaan kehittää toiminnan parantamiseksi.

Opinnäytetyön tietoperusta koostuu palvelun, palvelun laadun ja asiakastyytyväisyyden teoriasta sekä niiden soveltamisesta kauneudenhoitoalaan. Tietoperustaan on käytetty kirjallisuutta sekä sähköisiä lähteitä. Lisäksi käytännönläheisyyttä tuovat yrittäjän kanssa käydyt keskustelut sekä omien kokemusten kautta saatu tieto kauneudenhoitopalveluista. Työn tutkimusosiossa käsitellään tutkimuksen toteutusta sekä tuloksia. Lopuksi esitetään johtopäätöksiä ja kehitysehdotuksia tutkimustulosten pohjalta. Pohdinnassa arvioidaan tutkimuksen luotettavuutta sekä esitetään jatkokehitysideoita.

Työn tutkimusmenetelmänä käytettiin kvantitatiivista eli tilastollista tutkimusta. Kyselytutkimus tehtiin sähköisesti Webropol-ohjelmalla ja se lähetettiin kaikille Beauty Spotin asiakkaille. Tutkimus toteutettiin tammikuussa 2015, aikavälillä 12–19.1. Tutkimukseen vastasi 197 asiakasta. Tulokset koostettiin Webropolin tekemästä yhteenvetoraportista.

Tutkimustuloksista selvisi, että asiakkaat ovat pääosin erittäin tyytyväisiä kauneushoitola Beauty Spotin palvelun laatuun. Beauty Spotin etuja kaikissa tutkittavissa osa-alueissa ovat laadukkuus, henkilökunnan ammattitaitoisuus sekä hyvä ja yksilöllinen palvelu. Yritykseen liitetään vahvoja ja positiivisia mielikuvia ja suosittelumarkkinointi toteutuu hyvin asiakkaiden keskuudessa. Eniten tyytymättömyyttä herättävät palvelujen hintavuus sekä muiden asiakkaiden palveleminen hoitotilanteen aikana.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste