Markkinointi TikTokissa: sisältöstrategia ja sisältökalenteri TikTokiin : Aavalevi Holidays
Pitkänen, Sesilia (2025)
Pitkänen, Sesilia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503214720
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202503214720
Tiivistelmä
Tässä toiminnallisessa opinnäytetyössä laadittiin Aavalevi Holidays -brändille sisältöstrategia ja sisältökalenteri sen TikTok-sisällöntuotannon tehostamiseksi. Tavoitteena on auttaa toimeksiantajayritystä tuottamaan suunnitelmallista ja säännöllistä sisältöä, joka tavoittaa oikean kohderyhmän. Sisältöstrategian hyödyntäminen TikTok-markkinoinnin suunnittelussa edistää yrityksen näkyvyyttä, lisää verkkosivuliikennettä ja parantaa varausastetta.
Opinnäytetyön viitekehyksessä käsiteltiin TikTok-markkinointia ja sisältöstrategian luomista, joiden pohjalta laadittiin toimeksiantajalle TikTok-sisältöstrategia ja siihen perustuva sisältökalenteri. Viitekehyksen aineisto on koottu verkossa saatavilla olevista luotettavista lähteistä. Sisältöstrategia ja sisältökalenteri laadittiin viitekehyksen pohjalta hyödyntäen lisäksi TikTok-analytiikkaa ja toimeksiantajan nykyistä markkinoinnin dataa.
Työn tuotoksena on syntynyt sisältöstrategia sisältää brändin TikTok-sisällön arvot, tavoitteet, nykytilan, kohderyhmät ja niiden asiakaspolut sekä sisältöteemat, sisältöideat ja tulosten mittaamiseen käytettävät työkalut. Sisältöstrategia luotiin Canvassa, ja yritys saa sen käyttöönsä PDF-muodossa. Sisältöstrategiaan perustuva sisältökalenteri sisältää kevään ja kesän 2025 sisältöideat, sisältöjen käsikirjoitukset, aiheenmukaiset hashtagit ja julkaisuaikataulun yrityksen TikTok-tilille. Sisältökalenteri on julkaistu Notionissa, jossa yritys voi käyttää ja muokata sitä omatoimisesti.
Opinnäytetyön viitekehyksessä käsiteltiin TikTok-markkinointia ja sisältöstrategian luomista, joiden pohjalta laadittiin toimeksiantajalle TikTok-sisältöstrategia ja siihen perustuva sisältökalenteri. Viitekehyksen aineisto on koottu verkossa saatavilla olevista luotettavista lähteistä. Sisältöstrategia ja sisältökalenteri laadittiin viitekehyksen pohjalta hyödyntäen lisäksi TikTok-analytiikkaa ja toimeksiantajan nykyistä markkinoinnin dataa.
Työn tuotoksena on syntynyt sisältöstrategia sisältää brändin TikTok-sisällön arvot, tavoitteet, nykytilan, kohderyhmät ja niiden asiakaspolut sekä sisältöteemat, sisältöideat ja tulosten mittaamiseen käytettävät työkalut. Sisältöstrategia luotiin Canvassa, ja yritys saa sen käyttöönsä PDF-muodossa. Sisältöstrategiaan perustuva sisältökalenteri sisältää kevään ja kesän 2025 sisältöideat, sisältöjen käsikirjoitukset, aiheenmukaiset hashtagit ja julkaisuaikataulun yrityksen TikTok-tilille. Sisältökalenteri on julkaistu Notionissa, jossa yritys voi käyttää ja muokata sitä omatoimisesti.