Markkinointi sosiaalisessa mediassa : Case Radio Lux
Schaffter, Maria (2015)
Schaffter, Maria
Vaasan ammattikorkeakoulu
2015
All rights reserved
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503163249
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201503163249
Tiivistelmä
Tämä tutkimus käsittelee markkinointia sosiaalisessa mediassa toimeksiantajayritys Radio Luxin näkökulmasta. Tutkimusongelma kiteytyi kolmeen kysymykseen: 1) Miten yrityksen sosiaalinen media tukee yrityksen liiketoimintaa 2) Minkälaista sisältöä yrityksen asiakkaat odottavat saavansa sosiaalisessa mediassa 3) Mihin kanavaan yrityksen tulisi erityisesti panostaa. Tutkimuksen teoreettinen viitekehys rakentuu sosiaalisen median, markkinointiviestinnän ja palvelun laadun käsitteistä. Näihin kolmeen teoriaan perustuu haastattelurunko, jonka avulla tutkimusongelmaa lähdettiin purkamaan. Työ toteutettiin laadullisena eli kvalitatiivisena case- eli tapaustutkimuksena. Tutkimustulokset osoittavat, että yrityksen asiakkaat ovat todella tyytyväisiä yrityksen sosiaaliseen mediaan ja sen sisältöön. Yritys on myös valinnut juuri oikeat kanavat. Yrityksen sosiaalinen media ei kuitenkaan tue yrityksen liiketoimintaa. Työn lopussa on esitetty kehitysehdotukset, joiden avulla yritys voi hyödyntää sosiaalisen mediansa käyttöä entisestään