Näytä suppeat kuvailutiedot

Internationell marknadsföringsplan

Widgrén, Emilia (2015)

dc.contributor.authorWidgrén, Emilia-
dc.date.accessioned2015-03-19T06:29:50Z
dc.date.available2015-03-19T06:29:50Z
dc.date.issued2015-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201503193334-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/88197
dc.description.abstractSyftet med detta arbete är att utveckla en marknadsföringsplan för ett nytt företag inom turism som vill komma in på den internationella marknaden och genom vilka olika marknadsföringskanaler det är lönsamt för små företag att marknadsföra sig internationellt. I arbetets teoridel gås igenom turism och marknadsföring inom turismbranschen. Arbetet handlar även om att hitta de mest effektiva marknadsföringskanalerna för företagen inom turism. I arbetet valdes innehållet för marknadsföringsplanen samt marknadsföringskanalerna och marknadsföringsmetoderna som företaget kommer att ha hjälp av.sv
dc.description.abstractThe purpose of this study is to develop a marketing plan for a new company in tourism, which aims at entering the international market. The study focuses on clarifying through which different marketing channels it is profitable for a small company to market itself internationally. The theory part contains a review of tourism and marketing in the industry. The work also addresses the question of finding the most effective marketing channels for companies in tourism. The contents were selected for the marketing plan, marketing channels and marketing methods that the company will be able to utilize.en
dc.language.isoswe-
dc.publisherVaasan ammattikorkeakoulu-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleInternationell marknadsföringsplansv
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1661-
dc.organizationVaasan ammattikorkeakoulu-
dc.subject.ysamarkkinointifi
dc.subject.ysamatkailufi
dc.subject.ysapalvelumarkkinointifi
dc.subject.ysaSWOT-analyysifi
dc.subject.allarsmarknadsföringsv
dc.subject.allarsturismsv
dc.subject.allarsservicemarknadsföringsv
dc.subject.allarsSWOT-analyssv
dc.contributor.organizationVaasan ammattikorkeakoulu-
dc.subject.keywordmarknadsföringsplan-
dc.subject.keywordturism-
dc.subject.keywordtjänstemarknadsföring-
dc.subject.specializationInternationell handel-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.disciplineFöretagsekonomi-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot