Rinta-Joupin chat-palvelun asiakaskokemuksen kehittäminen
Kujala, Niklas; Hämäläinen, Lenni (2025)
Kujala, Niklas
Hämäläinen, Lenni
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504106179
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504106179
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkitaan Rinta-Joupin chat-palvelun toimivuutta kyselytutkimuksen avulla. Tutkimuksen tavoitteena on kehittää Rinta-Joupin chat-palvelua asiakkaiden kokemusten perusteella. Tutkimus tapahtuu kyselylomakkeella, joka asiakkaille lähetetään sähköpostin kautta. Kyselylomakkeen yhteydessä lähetetään saateviesti, jossa kerrotaan, miksi tutkimusta tehdään.
Opinnäytetyössä käydään läpi keskeisiä käsitteitä, jotka liittyvät opinnäytetyön aiheeseen. Näitä käsitteitä ovat chat-palvelu, asiakaskokemus ja ostopolku. Nämä muodostavat tämän työn teoriaosuuden. Teoriaa hyödynnetään tuloksien analysoinnissa sekä kehitysehdotuksissa.
Tulokset kyselystä avataan teoriaosuuden jälkeen kuvin sekä taulukoin. Niissä käydään läpi keskeisiä huomioita kustakin kysymysalueesta. Tuloksia käsitellään erilaisilla mittareilla. Mittareita, jota käytetään ovat NPS ja CSAT. Kyselylomakkeen vastausten perusteella tehdään Rinta-Joupille kehitysehdotuksia, jolla parantaa asiakaskokemusta chat-palvelussa.
Opinnäytetyössä käydään läpi keskeisiä käsitteitä, jotka liittyvät opinnäytetyön aiheeseen. Näitä käsitteitä ovat chat-palvelu, asiakaskokemus ja ostopolku. Nämä muodostavat tämän työn teoriaosuuden. Teoriaa hyödynnetään tuloksien analysoinnissa sekä kehitysehdotuksissa.
Tulokset kyselystä avataan teoriaosuuden jälkeen kuvin sekä taulukoin. Niissä käydään läpi keskeisiä huomioita kustakin kysymysalueesta. Tuloksia käsitellään erilaisilla mittareilla. Mittareita, jota käytetään ovat NPS ja CSAT. Kyselylomakkeen vastausten perusteella tehdään Rinta-Joupille kehitysehdotuksia, jolla parantaa asiakaskokemusta chat-palvelussa.