Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

The impact of social presence in synchronous online language learning in non-formal adult education for interaction competence

Korkealehto, Kirsi; Leier, Vera (2024)

 
Avaa tiedosto
KorkealehtoK_LeierV_The_impact_of_social_presence.pdf (1.374Mt)
Lataukset: 


Korkealehto, Kirsi
Leier, Vera
Editoija
Choubsaz, Yazdan
Díez-Arcón, Paz
Gimeno-Sanz, Ana
Hriňák, Jakub
Liashuk, Xénia
Pokrivčáková, Silvia
Vančová, Hana
Universitat Politècnica de València
2024
doi:10.4995/EuroCALL2024.2024.19001
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025041426286
Tiivistelmä
The increasing popularity of online learning platforms has provided a convenient and accessible option for adults seeking to enhance their language skills. However, replicating the social aspects of a traditional classroom environment can be challenging in a virtual setting. This study investigates the impact of social presence on the development of spoken language skills in adult learners. The research involved 35 adult learners in a non-formal English course delivered synchronously via Zoom. Learners were surveyed on their perception of social presence, instructor presence, and their progress in developing spoken English proficiency. The findings revealed a strong correlation between social presence and a positive learning experience for adult learners. Humour emerged as a key element fostering interaction and collaboration among learners. The ability to connect with fellow students further contributed to a sense of community. Notably, a robust instructor presence was identified as critical in establishing and maintaining a high degree of social presence. More importantly, learners reported significant improvement in their spoken language skills. A supportive and positive learning environment, coupled with well-designed online activities that encouraged collaboration, were highlighted as key factors contributing to this improvement.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste