Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Liikkeenkaappaustekniikat videopeleissä

Lindgren, Jenna (2025)

Avaa tiedosto
Lindgren_Jenna.pdf (1.167Mt)
Lataukset: 


Lindgren, Jenna
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202504156534
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tarkastellaan, kuinka liikkeenkaappaus toimii sekä sen roolia videopelien yhteydessä. Tavoitteena on tarjota tietoa aiheesta kiinnostuneille siitä, miten liikkeenkaappausta sovelletaan peleissä ja millaisia etuja se tuo mukanaan. Työssä käsitellään liikkeenkaappausmenetelmien lisäksi myös pelihahmojen ilmaisun ja tunteiden välittämisestä pelaajalle käytännön esimerkkien avulla. Lisäksi pohditaan liikkeenkaappauksen tulevaisuuden mahdollisuuksia, erityisesti tekoälyn kehittymisen myötä, sekä sen vaikutusta pelialan teknologiseen kehitykseen ja tuotantoprosesseihin. Tämän oppinäytetyön myötä voidaan todeta, että kyseiset tekniikat voivat mahdollistaa luonnollisten liikkeiden siirtämisen digitaalisiin hahmoihin, mikä voi parantaa videopelin immersiota ja hahmojen uskottavuutta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste