Yrityksen näkyvyyden lisääminen TikTokissa: case Satu Nisu design Oy
Lehtonen, Iina (2025)
Lehtonen, Iina
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505028642
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505028642
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä toimeksiantaja on Satu Nisu design Oy. Yrityksessä yrittäjänä toimii Satu Nisu. Opinnäytetyön tarkoituksena on yritykselle TikTok-tilin aloittaminen ja siellä näkyvyyden lisääminen. Tavoitteena on, että toimeksiantaja saa opinnäytetyön avulla kattavan käsityksen yrityksen markkinoinnista sekä siitä, miten saada näkyvyyttä ja luoda kiinnostavia julkaisuja sosiaaliseen mediaan. Halutaan myös, että yrittäjä oppii tunnistamaan trendit ja niiden avulla oppii kehittämään osaamistaan TikTok-julkaisuissa.
Opinnäytetyö on laadullinen tutkimus ja tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelua ja benchmarkkausta. Tutkimuksella haluttiin saada tietoa siitä, mikä on suosittua TikTokissa, millainen sisältö tavoittaa parhaiten ihmisiä ja millainen sisältö on yrittäjän mieleen. Opinnäytetyö on kehitystyö, minkä aikana toimeksiantaja oppii taitoja sosiaalisen median ja TikTokin suunnittelussa ja toteutuksessa.
Haastattelussa saatiin selville, että yrittäjä haluaa laadukkaita julkaisuja TikTok-kanavalleen. Hän haluaa myös tuoda esille arvojaan. Benchmarkkauksesta saatiin selville, että suositut julkaisut ovat sen hetken trendejä ja sellaisia julkaisuita, missä aktivoidaan yleisöä. Asioita haastattelusta ja benchmarkkauksesta sisällytettiin yrittäjän julkaisuihin. Tulokset olivat hyviä ja julkaisuilla saatiin yrittäjän TikTok-tilille ja yritykselle näkyvyyttä eri puolilla maailmaa.
Opinnäytetyö on laadullinen tutkimus ja tutkimusmenetelminä käytettiin haastattelua ja benchmarkkausta. Tutkimuksella haluttiin saada tietoa siitä, mikä on suosittua TikTokissa, millainen sisältö tavoittaa parhaiten ihmisiä ja millainen sisältö on yrittäjän mieleen. Opinnäytetyö on kehitystyö, minkä aikana toimeksiantaja oppii taitoja sosiaalisen median ja TikTokin suunnittelussa ja toteutuksessa.
Haastattelussa saatiin selville, että yrittäjä haluaa laadukkaita julkaisuja TikTok-kanavalleen. Hän haluaa myös tuoda esille arvojaan. Benchmarkkauksesta saatiin selville, että suositut julkaisut ovat sen hetken trendejä ja sellaisia julkaisuita, missä aktivoidaan yleisöä. Asioita haastattelusta ja benchmarkkauksesta sisällytettiin yrittäjän julkaisuihin. Tulokset olivat hyviä ja julkaisuilla saatiin yrittäjän TikTok-tilille ja yritykselle näkyvyyttä eri puolilla maailmaa.