Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Jälkimarkkinointisuunnitelma Smartia Oy:lle

Holma, Jaakko (2025)

 
Avaa tiedosto
Holma_Jaakko.pdf (1.175Mt)
Lataukset: 


Holma, Jaakko
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505069270
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää toimeksiantajan jälkimarkkinointia asiakashaastatteluiden ja jälkimarkkinointisuunnitelman avulla. Toimeksiantajan tavoitteena oli kehittää ratkaisu, jonka avulla saataisiin jo aikaisemmin ostanut asiakas sitoutettua uudelleen ostoon tai suosittelemaan yrityksen tuotteita muille henkilöille. Tutkimuskysymykseksi valittiin: "Miten saadaan jo tuotteen ostanut asiakas ostamaan uudelleen tai suosittelemaan yritystä lähipiirilleen?". Tämän tutkimuskysymyksen pohjalta lähdettiin suunnittelemaan tutkimusta tarkemmin. Opinnäytetyön lukuoikeutta ei ole rajattu. Ainoastaan haastateltavien henkilöiden yksityistiedot ovat salattuja.

Tietoperustassa käsitellään tärkeimpiä jälkimarkkinointiin liittyviä termejä ja tekijöitä, kuten asiakassuhteen ylläpitoa ja sisäisten ja ulkoisten prosessien hallintaa. Myös jälkimarkkinointia ja sen erialisia tapoja käydään läpi tietoperustassa. Lopuksi tietoperustassa käsitellään tutkimustehtävän, eli haastatteluiden muodostamiseen liittyviä asioita ja kehittämistehtävän, eli jälkimarkkinointisuunnitelman muodostamiseen käytettävää mallia. Opinnäytetyön teoriaosuuden lähteet ovat lähes kaikki digitaalisessa muodossa. Lähteet muodostuvat suurimmaksi osaksi E-kirjoista ja erilaisista verkkolähteistä.

Työn toiminnallinen osuus muodostui siis tutkimustehtävästä, eli asiakkaiden teemahaastatteluista, sekä kehittämistehtävästä, eli jälkimarkkinointisuunnitelmasta. Teemahaastatteluissa keskityttiin tietoperustaan ja opinnäytetyön aiheisiin liittyviin tutkimuskysymyksiin ja haastatteluiden vastaukset analysoitiin kappaleessa 6. Toimeksiantajan jälkimarkkinointisuunnitelma tehtiin haastatteluiden sisällönanalyysin ja teoriapohjan valmistumisen jälkeen. Kokonainen jälkimarkkinointisuunnitelma löytyy tämän opinnäytetyön lopusta liitteistä.

Tutkimuksen johtopäätöksenä voidaan todeta, että toimeksiantajalla on hyvä ja vakaa pohja liiketoiminnan harjoittamiselle, mutta kehityskohteita on kuitenkin saatavilla asiakkailta. Työn lopulliset johtopäätökset ovat tutkijan antamia ehdotuksia ja suosituksia toimeksiantajan liiketoiminnan kehittämiselle, ja niitä voidaan hyödyntää muissakin yrityksissä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste