Mitä TikTok-markkinointi mahdollistaa vakuutusmyynnissä
Ruohomäki, Sebastian (2025)
Ruohomäki, Sebastian
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505079732
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505079732
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää toimeksiantaja yritykselleni, miten TikTok-markkinointi on vaikuttanut vakuutusmyyjän työhön. Sosiaalinen media ja erityisesti TikTok-markkinointi on tullut osaksi vakuutusmyyntiä, joten aihe on erittäin ajankohtainen.
Tutkimuksessani käytettiin menetelmänä mixed-methodia, sillä tavoitteena oli saada mahdollisimman kuvaavat vastaukset kysymyksiin. Asiaa selvitin Forms-kyselyn avulla, joka lähetettiin kolmelle vakuutusedustajalle.
Tutkimuksen lopputulos on ytimekäs ja helposti ymmärrettävä työ toimeksiantajalle, jota on mahdollista hyödyntää tulevaisuudessa parantamaan liiketoimintaa.
Johtopäätöksessä kävi ilmi, että TikTok-markkinointi on vaikuttanut pääsääntöisesti positiivisesti vakuutusedustajan työhön. TikTok-markkinoinnilla on paljon mittaamatonta potentiaalia kuitenkin vielä vakuutusalalla.
Tutkimuksessani käytettiin menetelmänä mixed-methodia, sillä tavoitteena oli saada mahdollisimman kuvaavat vastaukset kysymyksiin. Asiaa selvitin Forms-kyselyn avulla, joka lähetettiin kolmelle vakuutusedustajalle.
Tutkimuksen lopputulos on ytimekäs ja helposti ymmärrettävä työ toimeksiantajalle, jota on mahdollista hyödyntää tulevaisuudessa parantamaan liiketoimintaa.
Johtopäätöksessä kävi ilmi, että TikTok-markkinointi on vaikuttanut pääsääntöisesti positiivisesti vakuutusedustajan työhön. TikTok-markkinoinnilla on paljon mittaamatonta potentiaalia kuitenkin vielä vakuutusalalla.