Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Latino Show'n alkeisopetuksen metodiikka

Isomaa, Emilia (2025)

 
Avaa tiedosto
Isomaa_Emilia.pdf (211.5Kt)
Lataukset: 


Isomaa, Emilia
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-202505089902
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkin miten kehittää aikuisten Latino Show’n alkeisopetuksen metodiikkaa. Laji on pieni niin Suomessa kuin kansainvälisestikin ja tietoa siitä on tarjolla hyvin vähän. Opinnäytetyöllä halusin rohkaista opettajia lajin pariin sekä antaa näkökulmia kausisuunnitteluun ja tuntirakenteisiin.
Tutkin tanssiorganisaatioiden sekä asiantuntijahaastattelun avulla Latino Show’ta ja sen määritelmää. Loin näiden pohjalta oman määritelmän lajille, joka auttaa lukijaa ymmärtämään Latino Show’ta lajina. Metodiikan kehittämisen pohjana toimivat omat kokemukset lajin parissa niin oppijana kuin opettajana sekä pedagoginen perusta. Metodiikan lisäksi avaan työssäni menetel-miä, joilla voidaan lähestyä alkeisopetusta, sekä kerron menetelmistä, jotka ovat itselläni käytössä. Kaikki tutkitut asiat luovat opinnäytetyöhön alkeisope-tukseen metodiikan perustan.
Tutkimus oli itselle ajankohtainen ja hyödyllinen, sillä toimin ja haluan tulevaisuudessakin toimia aktiivisesti Latino Show’n parissa opettajana, koreografina ja valmentajana. Latino Show’n vähäinen tietämys toimi suurena inspiraatiolähteenä lajin kehittämiselle. Opinnäytetyöni voisi toimia hyvänä pohjana niin itselleni kuin muillekin tanssinopettajille, jotka haluvavat työskennellä lajin parissa.
 
This thesis focuses on developing teaching methodology for beginner-level adult Latino Show dance classes. Latino Show is a relatively unknown and underdeveloped dance genre both in Finland and internationally, with limited existing research or teaching materials. The purpose of this thesis is to encourage more dance educators to engage with the genre and to provide tools for course planning and lesson structure in beginner education.
The research was carried out by analyzing existing definitions of the genre through expert interviews and reviewing practices used by various dance organizations. Based on these findings, a personal definition of Latino Show was formulated to offer a clear understanding of the genre’s characteristics. The methodology was developed using the author’s own experiences as both a student and a teacher, supported by pedagogical theory. The thesis also introduces practical methods for teaching beginners, with examples drawn from the author’s own teaching practice.
The results of the thesis form a structured foundation for beginner-level teaching in Latino Show. The work is especially relevant for dance teachers interested in introducing the genre to new students. The lack of existing knowledge served as an inspiration to contribute to the growth and recognition of Latino Show in the dance education field. 
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste