Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Factors Affecting Consumers' Perception on Electronic Payment

Chhetri, Sandhya (2025)

Avaa tiedosto
Chhetri_Sandhya.pdf (1.638Mt)
Lataukset: 


Chhetri, Sandhya
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025050810083
Tiivistelmä
The goal of this study is to identify the factors that shape consumer satisfaction and perceptions towards E-Sewa, one of the digital wallets in Nepal. Its specific objectives are to ascertain how benefits, trusts, self-efficacy, ease of use and security perceptions shape consumer perceptions, evaluate the level of customer satisfaction, and recommend ways of improving the digital payment system in Nepal. The research has taken a descriptive and correlational approach, collecting primary data from 100 E-Sewa users through a questionnaire.

The study concludes that perceived benefits, trust, self-efficacy, ease of use, and security significantly impact the consumer’s perception and satisfaction towards the platform. Descriptive analysis indicates that security and perceived benefits were the most important while correlation analysis indicated all of the above mentioned factors to have interdependence. The participants of the study proposed that boosting self-efficacy through digital literacy programs while improving ease of use as well as strengthening trust and security enhance self-efficacy. Besides increasing engagement and satisfaction, the findings of the study provide much needed information on what drives the adoption of digital payments in Nepal to the service providers and decision makers.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste