Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Työvaatteiden korjaus osana kiertotaloutta : korjauspalvelukonseptin kehittäminen Dimex Oy:lle

Helo, Saana (2025)

 
Avaa tiedosto
Helo_Saana.pdf (2.611Mt)
Lataukset: 


Helo, Saana
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051010483
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää korjauspalvelukonsepti työvaateyritys Dimex Oy:lle. Opinnäytetyö toteutettiin tutkimuksellisena kehittämistyönä, jonka aineistonhankintamenetelminä käytettiin benchmarkingia ja kyselyä. Kehittämistyön lähestymistapana käytettiin palvelumuotoilua, jonka avulla saatiin konkretisoitua korjauspalvelun palvelupolkua ja siihen liittyviä palvelutuokioita. Opinnäytetyön viitekehys koostuu kiertotaloudesta, EU:n tekstiilistrategiasta sekä palvelumuotoilusta.

Benchmarkingin avulla saatiin luotua käsitystä markkinoilla toimivista yrityksistä, jotka tarjoavat korjaamiseen liittyviä palveluita ja näiden esimerkkien analysoimisen kautta voitiin kehittää erilaisia palvelupolkuja. Kyselyn tavoitteena oli kartoittaa toimeksiantajan yritysasiakkaiden kokemuksia, arvoja ja asenteita korjauspalveluun liittyen.

Toimeksiantajayritys ei ole tarjonnut tämän opinnäytetyön ollessa tekeillä korjauspalvelua. Benchmarkingin tulosten analysoinnin kautta syntyi kaksi erilaista palvelupolkua, joiden tarkoituksena on toimia tulevaisuudessa työkaluna korjauspalvelun mahdollisen käyttöönoton tukena. Palvelupolkujen avulla saatiin selvitettyä, mitä uusia toimintoja korjauspalvelun käyttöönotto vaatisi toimeksiantajayritykseltä sekä niiden avulla voitiin kehittää yritysasiakkaita mahdollisimman hyvin palveleva palvelupolku. Kyselyn tulosten perusteella saatiin vastauksia siihen, mitä tuotekategorioita korjauspalveluun kannattaisi sisällyttää.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste