Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median vaikuttajamarkkinoinnin vaikutus ostokäyttäytymiseen: Nuorten miespuolisten korkeakouluopiskelijoiden näkökulmasta

Zitting, Anniina (2025)

 
Avaa tiedosto
Zitting_Anniina.pdf (439.8Kt)
Lataukset: 


Zitting, Anniina
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051311382
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli tutkia vaikuttajamarkkinoinnin vaikutusta ostokäyttäytymiseen alle 35-vuotiaiden miespuolisten korkeakouluopiskelijoiden keskuudessa. Teoreettinen viitekehys pohjautuu markkinoinnin, vaikuttajamarkkinoinnin sekä kuluttajan ostokäyttäytymisen teoriaan, joita tarkastellaan ostoprosessin näkökulmasta.
Tutkimus toteutettiin laadullisena teemahaastatteluna. Tutkimuksessa selvitettiin, miten he suhtautuvat ja millaisia kokemuksia kohderyhmällä on vaikuttajamarkkinoinnista, miten se vaikuttaa heidän kiinnostukseensa, sekä päätökseen ostaa tai olla ostamatta.
Tulosten mukaan suhtautuminen vaikuttajamarkkinointiin on osin kriittistä, mutta siitä huolimatta se herätti usein kiinnostusta erityisesti laadukkaan sisällön, tunnetun vaikuttajan tai alennuskoodien kautta. Vaikuttajamarkkinoinnin vaikutus näkyy erityisesti ostoprosessin tiedonhankinnan ja harkinnan vaiheissa, mutta ei aina johda suoraan ostoon.
Tutkimuksen perusteella vaikuttajamarkkinointi vaikuttaa kuluttajan ostokäyttäytymiseen erityisesti silloin, kun se yhdistyy kuluttajan tarpeisiin ja kiinnostuksen kohteisiin. Opinnäytetyö ja tutkimustulokset avaavat haastateltavien kokemuksia vaikuttajamarkkinoinnin tekijöistä, jotka vaikuttivat oleellisesti ostopäätöksen syntyyn antaen tärkeää tietoa kohderyhmästä vaikuttajamarkkinoinnin toimijoille sekä kaikille aiheesta kiinnostuneille.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste