Näytä suppeat kuvailutiedot

Sisältömarkkinointia tekoälykkäästi : tekoälyn hyödyntäminen sisältömarkkinoinnissa

Takala, Milla (2025)

dc.contributor.authorTakala, Milla
dc.date.accessioned2025-05-14T08:24:40Z
dc.date.available2025-05-14T08:24:40Z
dc.date.issued2025-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/886545
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, miten tekoälyä voidaan hyödyntää sisältömarkkinoinnissa ja millaisia mahdollisuuksia se tarjoaa yrityksille. Työn toimeksiantajana oli konsultointialalla toimiva Deepcause Oy. Työssä yhdistyivät teoria ja käytäntö: aihetta käsiteltiin ensin kirjallisuuden pohjalta ja sen jälkeen esimerkkien avulla toimeksiantajan asiakasyrityksessä. Opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten tekoälyä käytetään sisältömarkkinoinnin prosesseissa markkinointiyritysten näkökulmasta, ja miten tekoäly toimii sisältömarkkinoinnin tukena. Opinnäytetyössä kartoitettiin, miten suomalaiset markkinointiyritykset hyödyntävät tekoälyä ja millaisia kokemuksia asiantuntijoilla on sen käytöstä. Tiedonkeruumenetelmänä kartoituksessa käytettiin laadullista sähköpostihaastattelua, jonka avulla saatiin syvällisiä näkemyksiä tekoälyn hyödyistä ja haasteista. Lisäksi työn toiminnallisessa osuudessa luotiin käytännön esimerkkejä STDC-mallin avulla siitä, miten tekoälyä voi hyödyntää sisältömarkkinoinnissa. Työn tuloksena havaittiin, että tekoäly tukee erityisesti ideointia, arviointia ja datan analysointia. Ihmisen rooli kuitenkaan ei ole tekoälyn johdosta katoamassa, vaan se on keskeinen sisällön laadun ja luovuuden varmistamisessa. Tekoälyn käyttö markkinoinnissa on vielä kehitysvaiheessa, mutta sen merkityksen odotetaan kasvavan tulevaisuudessa.fi
dc.description.abstractThe objective of this thesis was to explore how artificial intelligence (AI) can be utilised in content marketing and what opportunities it offers for companies. The study was commissioned by Deepcause Oy, a consultancy company. The purpose of the research was to investigate how marketing companies use AI in their content marketing processes. The research was conducted through a qualitative approach, using email interviews with marketing professionals. These interviews provided valuable insights into the benefits and challenges associated with the use of AI in marketing. In addition, the practical part of the thesis demonstrated how AI can be integrated into content marketing strategies by applying the See-Think-Do-Care model. The findings indicated that AI is particularly useful for ideation, evaluation, and data analysis. However, the human contribution remains essential for ensuring the quality and creativity of the content produced. Although the role of AI in marketing is still evolving, it is expected to become increasingly significant in the future.en
dc.language.isofin-
dc.rightsfi=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|sv=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|en=All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.|-
dc.titleSisältömarkkinointia tekoälykkäästi : tekoälyn hyödyntäminen sisältömarkkinoinnissa-
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|-
dc.identifier.urnURN:NBN:fi:amk-2025051411528-
dc.subject.specializationMyynti ja markkinointi-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.ysomarkkinointi-
dc.subject.ysotekoäly-
dc.subject.ysodigitaalinen markkinointi-
dc.relation.contractorDeepcause-
dc.subject.disciplineLiiketalouden tutkinto-ohjelma-
annif.suggestions.linkshttp://www.yso.fi/onto/yso/p5878|http://www.yso.fi/onto/yso/p2616|http://www.yso.fi/onto/yso/p3128|http://www.yso.fi/onto/yso/p8692|http://www.yso.fi/onto/yso/p27202|http://www.yso.fi/onto/yso/p2439|http://www.yso.fi/onto/yso/p6988|http://www.yso.fi/onto/yso/p23942|http://www.yso.fi/onto/yso/p27250|http://www.yso.fi/onto/yso/p21846fi


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot