Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Markkinointiassistentin ammatillinen kehittyminen

Kivinen, Rosa (2025)

 
Avaa tiedosto
Kivinen_Rosa.pdf (626.4Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Kivinen, Rosa
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051411645
Tiivistelmä
Tämä päiväkirjamuotoinen opinnäytetyö tarkastelee markkinointiassistentin ammatillista kehittymistä yksityisessä sosiaalipalvelualan yrityksessä Y. Kahdeksan viikon mittainen seurantajakso sijoittuu ajalle 3.3.–25.4.2025 ja koostuu päivittäisistä päiväkirjamerkinnöistä sekä viikoittaisista analyyseistä, joissa työtehtäviä, onnistumisia ja haasteita reflektoidaan alan kirjallisuuden ja ammatillisten julkaisujen näkökulmasta. Työn keskeisenä tavoitteena oli vahvistaa asiantuntijuutta, itsevarmuutta ja projektinhallintataitoja markkinointiassistentin roolissa.

Lähtötilanteessa tekijä sijoittui aloittelevan ja taitavan ammattilaisen välimaastoon. Tekijä suoriutui itsenäisesti päivittäisistä tehtävistä, mutta koki tarvitsevansa ohjausta laajempien markkinointikokonaisuuksien hallinnassa. Opinnäytetyön kolme keskeisintä tavoitetta olivat projektihallintataitojen ja itsevarmuuden kehittäminen sekä syvällisempi digitaalisen markkinoinnin osaaminen. Opinnäytetyössä keskitytään digitaalisen markkinoinnin eri osa-alueisiin, kuten sosiaalisen median ja verkkosivujen hallintaan, brändin mukaisten sisältöjen tuottamiseen ja kohderyhmälähtöiseen viestintään. Vastuullisuus ja yhtenäinen viestintä nousivat tärkeiksi teemoiksi yrityksen markkinointiviestinnässä sosiaalipalvelualalla.

Viikkojen edetessä havaittiin huomattavaa kehitystä erityisesti tekijän itsevarmemmassa otteessa työtehtäviin sekä kyvyssä tehdä itsenäisempiä päätöksiä. Työskentelyn ja osaamisen kehittymistä tuettiin viikoittaisella reflektoinnilla ja työn analysoinnilla. Jatkuva itsensä reflektointi auttoi tekijää tunnistamaan omat vahvuutensa ja kehityskohteensa, mikä mahdollisti tavoitteellisemman oppimisen. Prosessin aikana tekijä löysi itselleen toimivia työskentelytapoja ja vahvisti ajanhallinta- ja viestintätaitojaan. Seurantajakson lopulla hän sai tunnustusta omasta aktiivisuudestaan ja asiantuntijuudestaan sekä pääsi ohjaamaan uutta kollegaa, mikä osoitti konkreettisesti hänen kasvuaan aloittelevasta ammattilaisesta kohti osaavaa ja itsenäistä tekijää.

Opinnäytetyön lopussa tarkastellaan, kuinka alussa asetetut kehityskohteet ovat muuttuneet osaksi tekijän ammattitaitoa. Reflektoinnilla oli keskeinen rooli oppimisessa, ja se mahdollisti jatkuvan kehittymisen niin teknisessä osaamisessa kuin ammatillisessa identiteetissä. Työ osoittaa, että omien vahvuuksien ja haasteiden reflektointi sekä tavoitteellinen työskentely tukevat tehokkaasti työntekijän ammatillista kasvua markkinoinnin asiantuntijatehtävissä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste