Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Markkinointiopas etnisten kauppojen yrittäjille : Facebook ja Instagram markkinointikanavina

Al-Namri, Ahmed (2025)

Avaa tiedosto
Al-Namri_Ahmed.pdf (20.08Mt)
Lataukset: 


Al-Namri, Ahmed
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051311383
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena oli selvittää, miten etnisten kauppojen yrittäjät voivat hyödyntää Facebookia ja Instagramia tehokkaasti markkinoinnissa. Työn tavoitteena oli tukea pienyrittäjiä sosiaalisen median käytössä ja tämän tueksi laadittiin käytännönläheinen pikaopas, joka tarjoaa selkeitä ohjeita ja vinkkejä markkinoinnin suunnitteluun ja toteuttamiseen ilman suuria taloudellisia investointeja.

Opinnäytetyön teoreettinen viitekehys käsitteli digimarkkinoinnin perusteita, sosiaalisen median markkinointistrategioita sekä Facebookin ja Instagramin tarjoamia markkinointityökaluja. Teoriassa tarkasteltiin myös sosiaalisen median käytön haasteita, kuten orgaanisen näkyvyyden vähenemistä ja sisällöntuotannon jatkuvaa vaatimusta. Lähdeaineistona hyödynnettiin ajankohtaisia digimarkkinoinnin julkaisuja, tutkimuksia ja asiantuntijamateriaaleja.

Opinnäytetyön toiminnallisena tuotoksena syntyi pikaopas, jossa esiteltiin konkreettisia keinoja kohderyhmän tavoittamiseen, mainoskampanjoiden suunnitteluun ja sitouttavan sisällön tuottamiseen. Lisäksi oppaassa kuvattiin, kuinka analytiikkatyökalujen, kuten Facebookin business manager ja Instagram Insightsin, hyödyntäminen voi parantaa markkinoinnin tehokkuutta ja auttaa pienyrityksiä optimoimaan markkinointinsa.

Työn tavoitteena oli edistää etnisten kauppojen yrittäjien digitaalista osaamista ja vahvistaa heidän valmiuksiaan hyödyntää sosiaalista mediaa liiketoiminnan kehittämisessä.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste