Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Developing a Market Segmentation Framework for a New Online Store (Shop X)

Bosire, Linda (2025)

Avaa tiedosto
Bosire_Linda.pdf (1.678Mt)
Lataukset: 


Bosire, Linda
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051612388
Tiivistelmä
The objective of the thesis was to create a market segmentation framework for a new online retail store inspired by Afrocentric styles. The goal of the framework was to support a strong entry into the competitive fashion industry by identifying optimal target market segments and marketing strategies.
This research explored market segmentation and marketing strategies in the theory section, then employed a mixed-methods approach, incorporating a quantitative-dominant survey directed at Afrocentric enthusiasts across diverse age groups. Key segmentation variables, including demographic, geographic, psychographic, and behavioral factors, were identified and utilized to analyse the results. Four distinct market segments were established based on shopping motivation, style preferences, and online behavior: urban male customers, urban female customers, gender-neutral customers, and rural customers.
In conclusion, a product, pricing, promotion, and distribution strategy was recommended for Shop X to tailor its product offerings and marketing efforts to align more effectively with the identified segments. The study also emphasized the necessity for a deeper research focus in a broader area and the value of employing diverse methods, including in-person interviews.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste