Vaikuttajamarkkinointi osana yritysimagon rakentumista
Laamanen, Emilia; Karhunen, Milla (2025)
Laamanen, Emilia
Karhunen, Milla
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051812874
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051812874
Tiivistelmä
Opinnäytetyö ”Vaikuttajamarkkinointi osana yritysimagon rakentumista” käsittelee vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntämistä yrityksen imagon kannalta. Työssä käydään läpi keskeisimmät teemat liittyen yritysimagoon sekä vaikuttajamarkkinointiin. Työn tavoitteena on tuoda esille huomioitavia asioita, jotka auttavat yrityksiä
hyödyntämään vaikuttajamarkkinointia yritysimagon vahvistamiseksi. Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää. Tämä toteutettiin käyttäen haastattelua sekä aiheeseen liittyvää teoriakatsausta.
Opinnäytetyössä keskityttiin seikkoihin, joita tulee ottaa huomioon vaikuttajamarkkinoinnissa ja mitä ongelmia huonosti toteutettu vaikuttajamarkkinointi voi mahdollisesti aiheuttaa. Haastatteluosuus perustuu pienten yritysten näkemyksiin yritysimagosta ja vaikuttajamarkkinoinnista. Tutkimuksen kautta rakentui opas, joka antaa
yrityksille tietoa vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntämisestä osana yrityksen imagon rakentumista.
hyödyntämään vaikuttajamarkkinointia yritysimagon vahvistamiseksi. Tutkimusmenetelmänä käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää. Tämä toteutettiin käyttäen haastattelua sekä aiheeseen liittyvää teoriakatsausta.
Opinnäytetyössä keskityttiin seikkoihin, joita tulee ottaa huomioon vaikuttajamarkkinoinnissa ja mitä ongelmia huonosti toteutettu vaikuttajamarkkinointi voi mahdollisesti aiheuttaa. Haastatteluosuus perustuu pienten yritysten näkemyksiin yritysimagosta ja vaikuttajamarkkinoinnista. Tutkimuksen kautta rakentui opas, joka antaa
yrityksille tietoa vaikuttajamarkkinoinnin hyödyntämisestä osana yrityksen imagon rakentumista.