3D-mallin käsinmaalattu sarjakuva tyylinen teksturointi
Leskinen, Tiina (2025)
Leskinen, Tiina
2025
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051812895
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051812895
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena on tutustua Paradigm Island -pelin teksturointiprosessiin sekä selvittää, miten pelin sarjakuvamainen visuaalinen ilme on luotu. Luvussa 2 käsitellään teksturoinnin perusperiaatteita sekä niitä tekniikoita, joita Paradigm Island -pelin ympäristöjen teksturoinnissa hyödynnettiin. Luvussa 3 tarkastellaan pelin visuaalisen tyylin kehitystä, ja luvussa 4, joka toimii projektiosuutena, käydään vaihe vaiheelta läpi sarjakuvatyylisen 3D-mallin teksturointiprosessi. Pohdintaosiossa reflektoidaan koko teksturointiprosessia ja todetaan, että käsinmaalattujen tekstuurien tekeminen on palkitsevaa, mutta samalla aikaa vievää.