Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Bridging the Digital Integration Gap : Understanding the Role of Digital Platforms in the learning process of International Degree Program Business Students in Finland Oulu

Md Rahad, Faysal; Pitigalagi, Roy (2025)

 
Avaa tiedosto
Md Rahad_Pitigalagi.pdf (661.7Kt)
Lataukset: 


Md Rahad, Faysal
Pitigalagi, Roy
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051812901
Tiivistelmä
This thesis examines the functionality of digital platforms in the academic lives of international and indigenous students in the International Business (IB) programme at Oulu University of Applied Sciences (OAMK), Finland. While more learning activities in enhancing higher learning are placing more and more responsibilities for learning in the digital environment, platforms like Moodle, Peppi, Tuudo, Zoom are now at the center of teaching and learning activities. Nevertheless, the differences in the competency of digital skills, the accessibility of platform use and language proficiency continue to hinder student performance and engagement, especially for the international students. With the use of a mixed methods research approach, the study collected data based on surveys and faculty interviews to determine platform usability, student satisfaction, and mechanisms for institutional support. The results show that even though, overall, students exhibit high degrees of digital confidence, many (and particularly students with international backgrounds) suffer difficulties with the navigation of platforms, synchronization of course structures, and lack of multilingual support. Faculties interviews confirmed these challenges, and underscored pedagogical and structural enhancement. The study ends by providing practical recommendations such as standardization in the platform use, better onboarding procedures and better support systems to make digital learning inclusive and fair at OAMK.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste