Sosiaalisen median markkinointistrategioiden vertailu ja tehokkuuden arviointi
Ylöstalo, Elias (2025)
Ylöstalo, Elias
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051913119
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025051913119
Tiivistelmä
Tämän tutkimuksellisen opinnäytetyön tavoitteena oli vertailla ja arvioida eri sosiaalisen median markkinointistrategioiden tehokkuutta. Sosiaalinen media on nykyisin keskeinen osa yritysten markkinointia ja sen rooli kasvaa tulevaisuudessa erilaisten sosiaalisen median alustojen, kuten Facebookin, Instagramin, Tiktokin ja Linkedinin avulla. Opinnäytetyön perustana oli halu ymmärtää, miten yritykset voivat hyödyntää parhaiten sosiaalista mediaa liiketoiminnan ja asiakassuhteiden parantamiseen.
Opinnäytetyö esittää suosituksia yrityksille sosiaalisen median markkinointistrategioiden kehittämiseksi. Opinnäytetyö tarjoaa hyödyllisiä näkemyksiä siitä, mitkä strategiat toimivat parhaiten bränditietoisuuden, asiakasuskollisuuden ja myynnin kasvattamisessa.
Opinnäytetyön viitekehys pohjautuu kirjallisuuteen ja tutkimuksiin, jotka käsittelevät sosiaalisen median markkinointistrategioiden vaikutuksia yritysten myyntiin, brändiin ja asiakasuskollisuuteen.
Opinnäytetyö esittää suosituksia yrityksille sosiaalisen median markkinointistrategioiden kehittämiseksi. Opinnäytetyö tarjoaa hyödyllisiä näkemyksiä siitä, mitkä strategiat toimivat parhaiten bränditietoisuuden, asiakasuskollisuuden ja myynnin kasvattamisessa.
Opinnäytetyön viitekehys pohjautuu kirjallisuuteen ja tutkimuksiin, jotka käsittelevät sosiaalisen median markkinointistrategioiden vaikutuksia yritysten myyntiin, brändiin ja asiakasuskollisuuteen.