Näytä suppeat kuvailutiedot

Expanding business in Spain : Case: Mystery shopping service provider Company X

Markkanen, Milla-Riitta (2015)

dc.contributor.authorMarkkanen, Milla-Riitta-
dc.date.accessioned2015-04-10T05:14:54Z
dc.date.available2015-04-10T05:14:54Z
dc.date.issued2015-
dc.identifier.uriURN:NBN:fi:amk-201504094161-
dc.identifier.urihttp://www.theseus.fi/handle/10024/88870
dc.description.abstractThe thesis was commissioned by a Dutch mystery shopping service provider. The company is planning to expand its business operations in Spain. The purpose of the thesis was to create a practical information guide for the company, which they could use as a help when planning to expand the operations in Spain. The research was conducted by using a qualitative method. The research was carried out by using desk research and a questionnaire survey. An open-ended questionnaire was sent to three foreign business owners in Spain. The theoretical framework of the thesis was created according to the goals and wishes presented by Company X at the beginning of the process. The theoretical framework consists of introducing the business environment in Spain, international marketing theory and strategic marketing theory. Based on the results, the main findings suggest that the business environment in Spain is challenging and it requires the knowledge and experience of local people and language skills. It can further be concluded that English language skills are not sufficient in the Spanish markets. Bureaucracy in Spain seems to be unavoidable, which makes it difficult to interact with authorities. Due to the bureaucracy, many need assistance from an external company. The cur-rent economic situation in Spain creates challenges in Spain. Spain is recovering from the recession started in 2007 and plenty of reforms have been implemented. Companies must be ready for changes. Despite the challenging environment, many foreign investors and entrepreneurs consider Spain as an attractive destination.en
dc.description.abstractTämän opinnäytetyön toimeksiantajana oli mystery shopping – toimintaan erikoistunut hollantilainen yritys, jossa suunnitteilla on yritystoiminnan laajentaminen Espanjassa. Opinnäytetyön tarkoituksena oli luoda käytännöllinen tieto-opas Yritys X:lle, jota yritys voisi käyttää apuna suunnitellessaan yritystoiminnan laajentamista Espanjassa. Tutkimuksessa käytettiin laadullista menetelmää. Tutkimus on suoritettu pöytälaatikkotutkimuksena ja kyselytutkimuksena. Avoin kysely lähetettiin kolmelle ulkomaalaiselle yrityksen omistajalle Espanjassa. Opinnäytteen teoreettinen viitekehys luotiin niiden tavoitteiden ja toiveiden ympärille, joita Yritys X antoi tutkimuksen aluksi. Teoreettinen viitekehys koostuu Espanjan liiketoimitaympäristön esittelystä, kansainvälisestä markkinoinnista ja strategisesta markkinoinnista. Tutkimustulosten perusteella voidaan todeta, että Espanjan liiketoimintaympäristö on haastava ja se vaatii paikallisten tuntemusta, kokemusta sekä kielitaitoa. Voidaan todeta, että englannin kielen taito ei ole riittävä Espanjan markkinoilla. Byrokratia Espanjassa näyttäisi olevan väistämätöntä, mikä hankaloittaa viranomaisten kanssa asiointia. Byrokratian vuoksi moni päätyykin käyttämään ulkoisen yrityksen apua. Nykyinen taloustilanne Espanjassa luo myös omat haasteensa yritystoiminnalle. Espanja on toipumssa vuonna 2007 alkaneesta talouskriisistä ja useita uudistuksia on tehty lakeihin ja säädöksiin. Yritysten tulee olla valmiita muutoksiin. Ympäristön haastavuudesta huolimatta, useat ulkomaalaiset sijoittajat ja yrittäjät kokevat Espanjan houkuttelevana kohteena.fi
dc.language.isoeng-
dc.publisherSavonia-ammattikorkeakoulu-
dc.rightsAll rights reserved-
dc.titleExpanding business in Spain : Case: Mystery shopping service provider Company Xen
dc.type.ontasotfi=AMK-opinnäytetyö|sv=YH-examensarbete|en=Bachelor's thesis|
dc.identifier.dscollection10024/1731-
dc.subject.ysahaamuasiointi
dc.subject.ysamarkkinointi
dc.subject.ysayritystoiminta
dc.subject.ysaliiketoiminta
dc.subject.ysaliiketoimintaympäristö
dc.subject.ysakansainväliset markkinat
dc.subject.ysalaajentaminen
dc.subject.ysaEspanja
dc.contributor.organizationSavonia-ammattikorkeakoulu-
dc.subject.keywordExpanding business-
dc.subject.keywordSpain-
dc.subject.keywordMystery shopping-
dc.subject.keywordInternational marketing-
dc.subject.keywordstrategic marketing-
dc.subject.keywordYritystoiminnan laajentaminen-
dc.subject.keywordEspanja-
dc.subject.keywordkansainvälinen markkinointi-
dc.subject.keywordstrateginen markkinointi-
dc.subject.degreeprogramfi=Liiketalous, hallinto ja markkinointi|sv=Företagsekonomi, förvaltning och marknadsföring|en=Business Management, Administration and Marketing|-
dc.subject.disciplineLiiketalouden koulutusohjelma-


Tiedostot

Thumbnail

Viite kuuluu kokoelmiin:

Näytä suppeat kuvailutiedot