Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Social Media Plan for Little Italy Festival

Kamula, Katriina (2025)

 
Avaa tiedosto
Kamula_Katriina.pdf (1.884Mt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Kamula, Katriina
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052214483
Tiivistelmä
This thesis presents a social media marketing plan for the Little Italy Festival 2025. This thesis was inspired by the author’s observations of the limited use of social media in the author’s client company.

The aim of the thesis was to increase the visibility of the festival, attract more visitors, and strengthen the brand image of the event through social media. The thesis was commissioned by a small company referred to as Company X, which has recently expanded into event organization.

The author limits the thesis to a social media marketing plan that can be used as a template for the client company’s events. This thesis is not about how to plan an event but rather how to market it on social media.

The theoretical framework of the thesis is based on the SOSTAC® planning model, which structures the marketing plan from situation analysis to control. Additional methods used include SWOT analysis, survey research, and expert interview with the event manager of the client company.

Empirical data was collected to understand the audience’s behavior on social media and to define content based on real needs and preferences.The outcome of this thesis is a clear and actionable social media plan that includes platform choices, content ideas, and a posting schedule.

The results show that successful social media marketing for events requires strategic planning, visually engaging content, and consistent communication.The plan is designed for the Little Italy Festival 2025 but can also be adapted for future events organized by Company X.
 
Tämä opinnäytetyö esittelee sosiaalisen median markkinointisuunnitelman tapahtumalle Little Italy Festival 2025. Tämä opinnäytetyö sai alkunsa tekijän havainnoista, joiden mukaan toimeksiantajayritys käytti sosiaalista mediaa rajallisesti.

Opinnäytetyön tavoitteena oli lisätä festivaalin näkyvyyttä, houkutella enemmän kävijöitä ja vahvistaa tapahtuman brändiä sosiaalisen median avulla. Työn toimeksiantajana toimii pieni yritys, jota tässä työssä kutsutaan nimellä Yrtiys X, ja joka on hiljattain laajentanut toimintaansa tapahtumien järjestämiseen.

Kirjoittaja rajoittaa työnsä sosiaalisen median markkinointisuunnitelmaan, jota voidaan käyttää toimeksiantajayrityksen tulevissa tapahtumissa mallina. Työ ei käsittele tapahtuman suunnittelua, vaan sen markkinointia sosiaalisessa mediassa.

Teoreettinen osuus pohjautuu SOSTAC®- suunnittelumalliin, joka rakentaa markkinointisuunnitelman tilanneanalyysistä seurantaan. Lisäksi työssä hyödynnettiin SWOT-analyysiä, kyselytutkimusta sekä asiantuntijahaastattelua toimeksiantajayrityksen tapahtumavastaavan kanssa. Empiirinen aineisto kerättiin, jotta kohdeyleisön käytöstä sosiaalisessa mediassa ymmärrettäisiin paremmin ja jotta sisältöä voidaan määrittää oikeisiin tarpeisiin ja mieltymyksiin. Työn lopputuloksena syntyi selkeä ja käytännönläheinen sosiaalisen median suunnitelma, joka sisältää somekanavien valinnat, sisältöideoita sekä julkaisuaikataulun.

Tulokset osoittavat, että onnistunut tapahtumien markkinointi sosiaalisessa mediassa vaatii strategista suunnittelua, visuaalisesti kiinnostavaa sisältöä ja johdonmukaista viestintää. Suunnitelma on tehty Little Italy 2025- festivaalia varten, mutta sitä voidaan soveltaa myös Yritys X:n tuleviin tapahtumiin.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste