Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Ravintola- ja cateringalan asiakastöiden myynnin kehittäminen Redussa

Hanna, Olli (2025)

 
Avaa tiedosto
Olli_Hanna.pdf (1.108Mt)
Lataukset: 


Hanna, Olli
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052214732
Tiivistelmä
Opinnäytetyön aiheena oli ravintola- ja cateringalan asiakastöiden myynnin kehittäminen Lapin koulutuskeskus Redun toimeksiannosta. työn tavoitteena oli kehittää myyntiprosessia selkeyttävä toimintamalli asiakastöiden myynnin tueksi. Tavoitteena oli myös parantaa asiakasviestintää ja selkeyttää prosessin eri vaiheita.

Opinnäytetyön tietoperusta käsitteli toimeksiantajan Redun esittely, ravintola- ja cateringalan koulutusta, myyntiprosessin vaiheita ja taustaa, potentiaalisten asiakkaiden tunnistamista sekä asiakaskokemuksen optimointia. Työssä hyödynnettiin yhdistelmä määrällistä ja laadullista aineistonkeruumenetelmää. Aineisto kerättiin sähköisillä kyselylomakkeilla, jotka jaettiin Redun henkilökunnalle ja ravintola- ja cateringalan opiskelijoille. Kyselyistä saadut vastukset analysoitiin tilastollisesti ja avoimet vastaukset käsiteltiin teema-analyysilla.

Opinnäytetyön tulokset osoittivat, että asiakastöillä on keskeinen rooli sekä koulutuksessa että päivittäisessä työssä. Opetuskeittiön tapahtumat saivat positiivista palautetta ja tukivat henkilökunnan työpäivää. Myyntiprosessin kehittämistarpeet liittyivät erityisesti asiakasviestinnän parantamiseen ja prosessin selkeyttämiseen.

Työn johtopäätöksistä käy ilmi, että kehitetty toimintamalli voi parantaa asiakastyytyväisyyttä, palvelun laatua ja tukea opiskelijoiden ammatillista kehittymistä. Opinnäytetyön tuotoksena syntynyt toimintamalli tarjoaa käytännön työkalut asiakastöiden myyntiprosessin tehostamiseen. Työn tuloksista voivat hyötyä ravintola- ja cateringalan opiskelijat ja henkilökunta sekä Lapin koulutuskeskus Redu, jotka voivat hyödyntää mallia myyntiprosessinsa kehittämiseen ja asiakaspalvelun parantamiseen.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste