Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Vaasan ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakaspysyvyysmarkkinointi nettikasinolla

Manninen, Miro (2025)

 
Avaa tiedosto
Manninen_Miro.pdf (1013.Kt)
Lataukset: 


Manninen, Miro
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052315111
Tiivistelmä
Nettikasinot toimivat erittäin kilpailullisessa ympäristössä, jossa asiakaspysyvyyden merkitys korostuu jatkuvasti. Uusien asiakkaiden hankinta on kallista, ja liiketoiminnan kannattavuus riippuu pitkälti siitä, kuinka hyvin pelaajat saadaan sitoutettua pitkällä aikavälillä. Tämän tutkimuksen tavoitteena oli selvittää, miten asiakaspysyvyyttä pyritään rakentamaan nettikasinoyrityksissä ja millaiset strategiat, teknologiat ja mittarit tukevat sen kehittämistä. Tutkimusongelmana oli selvittää, millaisilla keinoilla asiakassuhteita ylläpidetään ja miten pysyvyyttä mitataan ja seurataan.

Tutkimuksen teoreettinen viitekehys muodostui asiakasuskollisuuden, asiakaskokemuksen, pelillistämisen ja tekoälyn hyödyntämisen näkökulmista. Tutkimuksessa käsiteltiin myös asiakkuuden elinkaaren hallintaa ja segmentointia osana kohdennettua markkinointia. Empiirinen aineisto kerättiin kolmelta alan asiantuntijalta laadullisin teemahaastatteluin, ja aineisto analysoitiin kvalitatiivisin menetelmin käyttäen sisältöanalyysia.

Tutkimuksen tulokset osoittavat, että asiakaspysyvyysmarkkinointi on keskeinen osa nettikasinoiden liiketoimintastrategiaa. Personointi, uskollisuusohjelmat ja segmentointi nousivat tärkeimmiksi käytännön keinoiksi. Tekoälyä hyödynnetään erityisesti ennakoivassa analytiikassa ja viestinnän automatisoinnissa, mutta sen käyttö vaatii laadukasta dataa ja strategista harkintaa. Mittareita, kuten asiakaspysyvyyttä, asiakaspoistumaa ja asiakkaan elinkaaren arvoa, käytetään järjestelmällisesti toiminnan kehittämisessä. Tulokset vahvistavat, että tehokas asiakaspysyvyys rakentuu datan, teknologian ja inhimillisen asiantuntemuksen tasapainoisesta yhdistämisestä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste