Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Metropolia Ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt
  • Näytä viite

Suomalaisen vaatebrändin menestymisen edellytykset uudella markkina-alueella : kansainvälistymisen ensiaskeleet – case Vimmacompany Oy

Latva-Äijö, Tiitu (2025)

 
Avaa tiedosto
Latva-Aijo_Tiitu.pdf (3.481Mt)
Lataukset: 


Latva-Äijö, Tiitu
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052315146
Tiivistelmä
Tässä opinnäytetyössä tutkittiin pienen suomalaisen vaatebrändin kansainvälistymismahdollisuuksia. Kohdemarkkina-alueeksi oli valikoitunut Tanska, ja työn keskiössä oli selvittää, onko uudella markkina-alueella kysyntää Vimman kaltaiselle brändille, millaisen asiakassegmentin tarpeisiin yritys pyrkii vastaamaan sekä minkälainen on markkina-alueen potentiaalinen kohdeasiakas. Lisäksi työssä kartoitettiin Tanskan muotimarkkinoiden kilpailua ja Vimman erottuvuustekijöitä verrattuna muihin samoilla markkinoilla toimiviin brändeihin.

Työn keskeisimpiä teemoja ovat kansainvälistyminen, brändi-identiteetti, markkinoiden kysyntään vastaaminen ja kilpailussa erottuminen. Opinnäytetyössä käytettiin laadullista tutkimusmenetelmää ja aineistoa kerättiin puolistrukturoitujen asiantuntijahaastatteluiden avulla.

Opinnäytetyön tulokset osoittavat, että Tanskan markkina-alue on ulkomaisten vaatebrändien kannalta haastava, muttei kuitenkaan mahdoton. Huolellisella brändäyksellä ja kohdeasiakkaiden tarpeita ja mieltymyksiä palvelevilla tuotteilla sekä markkina-aluetta tuntevien kumppaneiden avustuksella markkinoille laajentaminen ja kilpailussa pärjääminen ovat mahdollisia, mutta prosessi vie paljon aikaa ja vaatii yritykseltä sitoutuneisuutta.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste