Liidien generointi verkkosivustolla palvelumuotoilun menetelmiä hyödyntäen : Case: Karhu Helsinki Oy
Juonala, Saga (2025)
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052315441
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052315441
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö käsittelee palvelumuotoilun menetelmien hyödyntämistä liidien generoinnissa yrityksen verkkosivustolla. Opinnäytetyön keskiössä on muotoiluprosessi ja siinä käytettävät palvelumuotoilun menetelmät. Kyseessä on kehittämistyö, joka suunnitellaan Karhu Helsinki Oy:n tarpeisiin. Opinnäytetyössä esitetään työn suunnittelu, toteutus, tulokset ja jatkokehittämistarpeet.
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia erilaisia keinoja lisätä verkkosivuston kävijöiden aktiivisuutta ja saada satunnaisista vierailijoista muodostettua potentiaalisia asiakkaita. Opinnäytetyössä analysoidaan karhuhelsinki.fi-verkkosivuston nykytilaa ja kasvatetaan ymmärrystä sivuston kävijöistä muun muassa kävijädatan avulla. Tiedon keräämisen pohjalta siirrytään kehittämään uusia ratkaisuja liidien generoinnin parantamiseksi. Opinnäytetyössä käytetään palvelumuotoilun eri menetelmiä, kuten käyttäjäpersoonien ja palvelupolkujen määrittelyä.
Toimeksiannon lopputuloksena syntyy kehitysehdotuksia, joita yritys voi hyödyntää verkkosivuston kehittämisessä ja uusien asiakkaiden hankkimisessa. Raportin lopuksi pohditaan ehdotusten soveltamista käytäntöön sekä palvelumuotoilun menetelmien toimivuutta. Lisäksi käydään läpi myös jatkokehittämistarpeita sekä kirjoittajan omia oppimiskokemuksia ja ammatillista kehitystä.
Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia erilaisia keinoja lisätä verkkosivuston kävijöiden aktiivisuutta ja saada satunnaisista vierailijoista muodostettua potentiaalisia asiakkaita. Opinnäytetyössä analysoidaan karhuhelsinki.fi-verkkosivuston nykytilaa ja kasvatetaan ymmärrystä sivuston kävijöistä muun muassa kävijädatan avulla. Tiedon keräämisen pohjalta siirrytään kehittämään uusia ratkaisuja liidien generoinnin parantamiseksi. Opinnäytetyössä käytetään palvelumuotoilun eri menetelmiä, kuten käyttäjäpersoonien ja palvelupolkujen määrittelyä.
Toimeksiannon lopputuloksena syntyy kehitysehdotuksia, joita yritys voi hyödyntää verkkosivuston kehittämisessä ja uusien asiakkaiden hankkimisessa. Raportin lopuksi pohditaan ehdotusten soveltamista käytäntöön sekä palvelumuotoilun menetelmien toimivuutta. Lisäksi käydään läpi myös jatkokehittämistarpeita sekä kirjoittajan omia oppimiskokemuksia ja ammatillista kehitystä.