Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelutyökalu uudelle yrittäjälle

Willman, Oona (2025)

Avaa tiedosto
Willman_Oona.pdf (1012.Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Willman, Oona
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052515817
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö toteutettiin toimeksiantona aloittelevalle yksinyrittäjälle. Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda sosiaalisen median markkinointiin tarkoitettu suunnittelutyökalu aloittelevalle yksinyrittäjälle. Lisäksi haluttiin tarjota käytännönläheisiä ohjeita sosiaalisen median hyödyntämiseksi yrityksen näkyvyyden ja asiakaskunnan kasvattamisessa. Sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelemiseen ja seurantaan tarkoitettu työkalu on tehty toimeksiantajan tarpeiden ja toiveiden pohjalta. Markkinoinnin suunnittelutyökalu on rajattu koskemaan ainoastaan sosiaalista mediaa ja se keskittyy toimeksiantajan kohderyhmän käytössä oleviin kanaviin.

Opinnäytetyö koostuu teoriaosuudesta ja toiminnallisesta osuudesta eli sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelutyökalun rakentamisesta. Teoriaosuudessa on käsitelty digitaalista markkinointia, sosiaalista mediaa sekä valittujen sosiaalisen median kanavien erityispiirteitä. Tietoperustan pohjana on käytetty alan kirjallisuutta sekä erilaisia asiantuntijakirjoituksia, artikkeleita ja verkkomateriaaleja.

Tietoperustan pohjalta on rakennettu opinnäytetyön toiminnallinen osa toimeksiantona. Tarkoituksena oli tarjota toimeksiantajalle työkalupohja sosiaalisen median markkinoinnin suunnitteluun sekä helpottaa sosiaalisen median käyttämistä yksinyrittäjän markkinoinnissa. Sosiaalisen median markkinoinnin suunnittelutyökalu sisältää pohjan kvartaalisuunnitelmille, konkreettisia julkaisuideoita, sekä erillisen Excel-pohjan ja ohjeita markkinoinnin tavoitteiden seurantaan. Opinnäytetyön tuotoksena syntyi toimeksiantajan tarpeiden mukainen, helposti käyttöönotettava työkalu sosiaalisen median markkinoinnin aloittamiseen yrityksen perustamisen alkuvaiheessa.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste