Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Savonia-ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

TYHY-päivän tuotteistaminen golfin parissa

Lappalainen, Janne (2025)

 
Avaa tiedosto
Lappalainen_Janne.pdf (1.163Mt)
Lataukset: 


Lappalainen, Janne
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052716650
Tiivistelmä
Työssä analysoitiin golfiin perustuvan TYHY-päivän eli työhyvinvointipäivän mahdollisuuksia ja pyrittiin löytämään kehitysehdotuksia Kalajoki Golfin toimintaan. Tavoitteena oli tuotteistaa työhyvinvointipäivän palvelukokonaisuus, joka olisi asiakaslähtöinen, selkeästi määritelty ja helposti myytävä. Työ sai alkunsa tarpeesta vahvistaa Kalajoki Golfin yritysasiakkaille suunnattua hyvinvointitarjontaa sekä tarkastella, mi-ten golf soveltuu työhyvinvointia edistäväksi toiminnaksi. Golf on monipuolista sen fyysisten, psyykkisten ja sosiaalisten hyötyjen vuoksi.

Opinnäytetyö toteutettiin laadullisena tutkimuksena, ja aineisto kerättiin asiantuntijahaastatteluina toteutetuilla teemahaastatteluilla. Haastateltavista kaksi olivat kokeneita työhyvinvointipäiviä järjestäneitä toi-mijoita ja yksi työterveyslaitoksen vanhempi asiantuntija. Tutkimus nojasi palvelumuotoilulliseen lähesty-mistapaan, jossa asiakkaan näkökulma asetettiin keskiöön. Teoreettisessa viitekehyksessä hyödynnettiin työhyvinvoinnin eri osa-alueita, kuten fyysistä, psyykkistä ja sosiaalista hyvinvointia sekä yhteisöllisyyttä. Lisäksi teoriaosuudessa tarkasteltiin palvelun tuotteistamista ja sen merkitystä selkeän ja myytävän palvelukokonaisuuden kehittämisessä.

Työn tuloksena syntyi valmis tuotekuvaus, joka sisältää selkeän ohjeistuksen työhyvinvointipäivän toteuttamisesta. Palvelumalli käsittää päivän kulun, sisällöt, roolitukset, hinnoittelun ja vastuujakojen selkeyttämisen. Johtopäätöksenä todettiin, että golf sopii erinomaisesti työhyvinvointia edistäväksi toiminnaksi, ja että selkeä tuotteistaminen tehostaa palvelun markkinointia ja myyntiä. Työssä tunnistettiin myös konkreettisia kehityskohteita Kalajoki Golfin toiminnan kehittämiseksi.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste