Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Asiakassitouttaminen uudenlaisessa showroom-konseptissa

Röppänen, Tuomas (2025)

Avaa tiedosto
Roppanen_Tuomas.pdf (882.8Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Röppänen, Tuomas
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052716794
Tiivistelmä
Kuluttajakäyttäytymisessä ja asumiseen liittyvissä arvoissa on tapahtunut merkittävä muutos. Kodin estetiikka ja viihtyisyys ovat nousseet olennaiseksi osaksi hyvinvointia ja sosiaalinen media on vahvistanut visuaalisuuden ja yksilöllisyyden merkitystä arjessa. Tämä on tehnyt sisustusalan ammattilaisten hyödyntämisestä arkipäiväisempää niin kodeissa kuin yritystenkin ti-loissa. Sosiaalinen media ruokkii odotuksia visuaalisesti inspiroivista ympäristöistä ja samaa vaaditaan yhä useammin myös omalta kodilta tai toimitilalta. Samalla suunnittelijoiden työ on monimutkaistunut, sillä materiaalien ja tuotteiden valikoima on laaja, aikataulut ovat tiukkoja ja budjetit rajallisia.

Tässä toimintaympäristössä vuonna 2025 perustettu Studio X edustaa uudenlaista showroom-konseptia, jonka tavoitteena on vastata alan ammattilaisten tarpeisiin yhdistämällä kuratoitu tuote-esittely, asiantunteva palvelu ja suunnittelutyötä tukeva fyysinen tila. Opinnäytetyön tavoitteena on tutkia, miten Studio X voi vahvistaa asiakaskokemustaan ja asemaansa suomalaisessa sisustusalan ekosysteemissä, sitouttaa ammattilaisasiakkaita ja rakentaa pohjan kestävälle liiketoiminnalle. Työssä tarkastellaan asiakaskokemusta strategisena voimavarana sekä selvitetään, millaisia odotuksia ja tarpeita suunnittelijoilla on showroomin kaltaista palveluympäristöä kohtaan.

Tutkimus on toteutettu laadullisena tapaustutkimuksena, jossa on hyödynnetty ryhmä- ja yksilöhaastatteluja. Kohderyhmänä ovat olleet erityisesti sisustussuunnittelijat ja sisustusarkkitehdit, jotka muodostavat showroomin keskeisen käyttäjäkunnan. Opinnäytetyö tuottaa ymmärrystä siitä, millä edellytyksillä uudenlainen showroom voi vakiinnuttaa paikkansa ammattilaisten työprosesseissa, ja kuinka palvelukokemusta voidaan kehittää tukemaan pitkäaikaista asiakassuhdetta ja liiketoiminnallista kannattavuutta. Työ tarjoaa käytännön kehitysehdotuksia ja havaintoja siitä, millä tavoin Studio X voi kasvattaa ja syventää liiketoimintaansa asiakaskokemuksen keinoin.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste