Sisältömarkkinoinnin portfolio henkilöbrändin rakentamisen tueksi
Ståhlberg, Elsa (2025)
Ståhlberg, Elsa
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052716930
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052716930
Tiivistelmä
Tämän portfolio-opinnäytetyön päätavoitteena on luoda tekijälle markkinoinnin portfolio koulutuksen aikana tehdyistä oppimistehtävistä ja asiakastöistä. Alatavoitteena on pystyä hyödyntämään tätä kirjallista portfoliota myöhemmin luomalla siitä verkkoportfolio opintojen jälkeisen työnhaun tueksi ja rakentaa sen avulla ammatillista henkilöbrändiä markkinoinnin alalla.
Opinnäytetyö alkaa johdannolla, jossa esitellään aiheen valinta, rajaukset ja portfolion sisältö. Opinnäytetyö-portfolio käsittelee kolmea Haaga-Helian luova toimisto Kreassa tehtyä asiakastyötä sisältöstrategian osa-alueiden ja ajankohtaisten lähteiden pohjalta. Tietoperusta avaa sisältömarkkinoinnin käsitettä syvällisemmin lisäarvon tuottamisen ja sisältöstrategian näkökulmasta perustuen digitaalisen markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin teoksiin.
Portfolio-osuus koostuu kolmesta luvusta, joissa jokaisessa käsitellään yhtä asiakastyönä tehtyä projektia. Asiakastöiden toimeksiantajat ovat Lotta Svärd Säätiö, Suomenlinna ja MTV. Tuotokset analysoitiin onnistumisten ja kehityskohteiden kautta lähteisiin peilaten. Tekijä reflektoi osaamisen karttumistaan luomalla tuotosten osia uudelleen nykyisen osaamisen pohjalta ja perustellen valintojaan lähteiden avulla.
Opinnäytetyön pohdintaosuudessa analysoidaan tuotetun portfolion onnistumista ja tavoitteiden toteutumista sekä käsitellään tekijän omaa oppimista opinnäytetyöprosessin aikana haasteiden ja kehityskohteiden kautta.
Opinnäytetyö alkaa johdannolla, jossa esitellään aiheen valinta, rajaukset ja portfolion sisältö. Opinnäytetyö-portfolio käsittelee kolmea Haaga-Helian luova toimisto Kreassa tehtyä asiakastyötä sisältöstrategian osa-alueiden ja ajankohtaisten lähteiden pohjalta. Tietoperusta avaa sisältömarkkinoinnin käsitettä syvällisemmin lisäarvon tuottamisen ja sisältöstrategian näkökulmasta perustuen digitaalisen markkinoinnin ja sisältömarkkinoinnin teoksiin.
Portfolio-osuus koostuu kolmesta luvusta, joissa jokaisessa käsitellään yhtä asiakastyönä tehtyä projektia. Asiakastöiden toimeksiantajat ovat Lotta Svärd Säätiö, Suomenlinna ja MTV. Tuotokset analysoitiin onnistumisten ja kehityskohteiden kautta lähteisiin peilaten. Tekijä reflektoi osaamisen karttumistaan luomalla tuotosten osia uudelleen nykyisen osaamisen pohjalta ja perustellen valintojaan lähteiden avulla.
Opinnäytetyön pohdintaosuudessa analysoidaan tuotetun portfolion onnistumista ja tavoitteiden toteutumista sekä käsitellään tekijän omaa oppimista opinnäytetyöprosessin aikana haasteiden ja kehityskohteiden kautta.