Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Haaga-Helia ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Yritys X:n myyntijärjestelmän kehittäminen Severa-järjestelmän avulla

Halonen, Tapio (2025)

 
Avaa tiedosto
Halonen_Tapio.pdf (492.8Kt)
Lataukset: 

Rajoitettu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången begränsad
Halonen, Tapio
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052817192
Tiivistelmä
Tämä opinnäytetyö tehtiin toiminnallisena opinnäytetyönä, jossa toimeksiantajana on Suomalainen IT-palveluritys. Projekti toteutettiin syksyn ja talven 2024 aikana.

Projektin tavoitteena oli kehittää yrityksen Severa-järjestelmästä toimiva myynnin seuranta ohjelma. Kaikki myyntiprosesseihin liittyvä kommunikaatio näkyisi järjestelmässä ja myyntiputki olisi selkeä. Asiakasorganisaatiot ja niiden kontaktit tuotaisiin järjestelmään ja saataisiin luokiteltua järkevästi. Järjestelmä olisi käyttäjäystävällinen ja raportointi sekä laskutuksen ennustus ominaisuuksia saataisiin hyödynnettyä.

Työ oli kohdeyritykselle äärimmäisen ajankohtainen, sillä yrityksellä on tavoitteena kasvaa. Projektin alkaessa yrityksellä oli ollut Severa-järjestelmä käytössä jo useiden vuosien ajan, mutta sen myynti – ja raportointiominaisuuksia oli hyödynnetty hyvin vähäisesti. Myyntiprosessien seuraaminen oli haastavaa ja näihin liittyvä kommunikaatio sekaisin yrityksen johtohenkilöiden erilaisissa kanavissa. Jotta yritys voisi kasvaa ja toiminnot olisivat selkeämpiä, tunnistettiin tarve hyödyntää Severa-järjestelmää paremmin.

Työn tietoperusta kuvaa myyntiprosesseja, CRM-järjestelmän merkitystä yrityksille sekä Severa-järjestelmää.

Projektissa pidettiin lukuisia työpajoja yrityksen avainhenkilöiden kanssa, sekä mallinnettiin ja pilotoitiin erilaisia ominaisuuksia Severa-järjestelmässä. Asiakasdatan kerääminen vaati myös jatkuvaa kommunikaatiota yrityksen johdon ja työntekijöiden kanssa.

Lopputuloksena yritykselle saatiin rakennettua Severaan toimiva myyntiputki, jossa kaikki myyntiprojektit on selkeästi luokiteltu eri vaiheisiin ja niiden seuraaminen on helppoa. Severan aktiviteetti ominaisuudet saatiin onnistuneesti käyttöön ja näin yrityksen johdolla on selkeämpi kuva siitä, miten myyntiprojekteja on edistetty ja mitä tulee tehdä. Kaikki myyntiprosesseihin liittyvä kommunikaatio on jatkossa löydettävissä suoraan järjestelmästä.

Toimeksiantajan Severa-järjestelmään saatiin kerättyä dataa asiakasorganisaatioista ja niiden kontakteista, sekä luokiteltua dataa erilaisten perusteiden pohjalta. Tämän avulla myyntiprosesseista saatiin toimivampia, kun jatkossa on selkeämpää ketä kontaktoida. Severan raportointi ominaisuudet saatiin onnistuneesti käyttöön ja laskutuksen ennustaminen onnistuu jatkossa suoraan järjestelmässä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste