Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Verkkokaupan suunnittelu

Mikkola, Joona; Oikkonen, Santeri (2025)

 
Avaa tiedosto
Mikkola_Oikkonen.pdf (949.3Kt)
Lataukset: 


Mikkola, Joona
Oikkonen, Santeri
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025052817773
Tiivistelmä
Opinnäytetyö käsittelee mahdollista tulevaa Lapin Muovin verkkokauppaa. Pääongelmana oli selvittää toimeksiantajalle mahdollisimman laajasti, onko verkkokaupan perustaminen hyvä ratkaisu kasvattaa yrityksen asiakaskuntaa ja liiketoimintaa. Tarkoituksena oli myös selvittää sekä henkilöstön että asiakkaiden näkemyksiä mahdollista tulevaa verkkokauppaa kohtaan. Tutkimus toteutettiin laadullisena tutkimuksena, ja aineistonkeruussa hyödynnettiin haastatteluja sekä kyselyä nykyasiakkailta. Tietoperustana käytimme laajasti eri kirjallisuutta, muun muassa verkkokaupan perustamisesta sekä menestyvästä yrityksestä. Lisäksi tietopohjaa täydennettiin internetistä löytyvillä aiheeseen liittyvillä aineistoilla.

Opinnäytetyön tavoitteena oli selvittää, onko verkkokaupan perustaminen Lapin Muoville ajankohtaista. Lisäksi tavoitteenamme oli kertoa verkkokaupan hyödyistä sekä antaa toimeksiantajalle selkeä kuva siitä, mitä verkkokaupan perustaminen vaatii. Lisäksi työssä pyrittiin selvittämään, mitkä ovat keskeisimmät tekijät pk-yrityksen verkkokaupan suunnittelussa ja millaiset tottumukset asiakkailla
on verkkokauppaa kohtaan.

Tulokset osoittivat, että verkkokaupan perustaminen vaatisi paljon muutoksia yrityksen sisällä, mutta henkilöstön näkemys verkkokauppaa kohtaan oli positiivinen. Verkkokauppa toisi myös uuden ulottuvuuden yksityisasiakkaiden hankintaan. Tulokset antoivat myös tärkeää tietoa, millaisessa verkkokaupassa asiakkaat haluaisivat vierailla ja mahdollisesti tehdä ostoksia.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste