Experis - Lähituen opas
Kytömäki, Jari (2025)
Kytömäki, Jari
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060219454
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060219454
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tarkoituksena on opastaa Experis-yrityksen uusia teknikoita sekä muistuttaa vanhempia teknikoita, kuinka oikeaoppisesti ja tehokkaasti lähituen perustehtäviä tulisi hoitaa.
Opas pohjautuu pääosin omiin kokemuksiin lähituen teknikon tehtävissä, hyödyntäen muutamia neuvoja kokeneemmilta teknikoilta. Kaikki julkaistava ja salassa pidettävä materiaali on myös harkiten käyty läpi työnantajan edustajien kanssa. Lisäksi oppaassa on käytetty runsaasti kuvakaappauksia eri järjestelmistä, jotka olen sensuroinut siten, että salassapidettävää tietoa ei esiinny.
Opinnäytetyössä käydään läpi yrityksen sisäisten järjestelmien käyttöä, työpyyntöjen käsittelyä sekä vaiheet toimeksiannon aloituksesta lopetukseen. Näiden lisäksi työ sisältää yleisluontoisia ohjeita työtehtävien hoitoon, asiakkaiden kanssa toimimiseen sekä ongelmatilanteisiin. Järjestelmistä käydään läpi teknikoiden kannalta oleellisimmat ominaisuudet tietoturvallisuus huomioiden. Oikeaoppinen lähituen toiminta lieventää työstä mahdollisesti aiheutuvaa stressiä, maksimoi asiakastyytyväisyyden, minimoi asiakasreklamaatiot ja voi vaikuttaa positiivisesti työtehokkuuteen.
Opas pohjautuu pääosin omiin kokemuksiin lähituen teknikon tehtävissä, hyödyntäen muutamia neuvoja kokeneemmilta teknikoilta. Kaikki julkaistava ja salassa pidettävä materiaali on myös harkiten käyty läpi työnantajan edustajien kanssa. Lisäksi oppaassa on käytetty runsaasti kuvakaappauksia eri järjestelmistä, jotka olen sensuroinut siten, että salassapidettävää tietoa ei esiinny.
Opinnäytetyössä käydään läpi yrityksen sisäisten järjestelmien käyttöä, työpyyntöjen käsittelyä sekä vaiheet toimeksiannon aloituksesta lopetukseen. Näiden lisäksi työ sisältää yleisluontoisia ohjeita työtehtävien hoitoon, asiakkaiden kanssa toimimiseen sekä ongelmatilanteisiin. Järjestelmistä käydään läpi teknikoiden kannalta oleellisimmat ominaisuudet tietoturvallisuus huomioiden. Oikeaoppinen lähituen toiminta lieventää työstä mahdollisesti aiheutuvaa stressiä, maksimoi asiakastyytyväisyyden, minimoi asiakasreklamaatiot ja voi vaikuttaa positiivisesti työtehokkuuteen.