Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Asuntolainan markkinointi finanssialalla

Mankila, Tytti (2025)

 
Avaa tiedosto
Tytti Mankila.pdf (737.3Kt)
Lataukset: 


Mankila, Tytti
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060319813
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön aiheena oli pankkien asuntolainojen markkinointi sekä
siihen vaikuttavat psykologiset tekijät, jotka ohjaavat asiakkaiden
päätöksentekoa lainaa valittaessa. Tavoitteena oli saada kokonaisvaltainen
käsitys siitä, miten pankit markkinoivat asuntolainoja ja millä tavoin psykologisia
tekijöitä hyödynnetään osana markkinointiviestintää.

Opinnäytetyön tutkimus toteutettiin puolistrukturoituna haastatteluna. Se on
lähestymistavaltaan laadullinen eli kvalitatiivinen. Haastattelut järjestettiin
keväällä 2025, ja niihin osallistui neljä harkinnanvaraisesti valittua henkilöä, jotka
olivat äskettäin käyneet läpi asuntolainaprosessin.

Opinnäytetyössä tarkasteltiin markkinointia ja sen psykologiaa finanssialan
kontekstissa. Työssä vastataan tutkimusongelmaan ja tukikysymyksiin: "Miten
pankit markkinoivat asuntolainoja?" ja "Mitkä psykologiset tekijät vaikuttavat
asiakkaiden päätöksentekoon lainaa valittaessa." Tuloksista nousi esiin, että
pankkien markkinointiviestintä pyrkii yhdistämään luotettavuuden ja
tunnevaikuttavuuden, ja että asiakkaiden kokemuksilla, motivaatiolla ja
riskiasenteella on keskeinen rooli päätöksenteossa.

Tutkimuksen lopputuloksena saatiin syvempää ymmärrystä asuntolainojen
markkinoinnista ja siitä, miten psykologiset tekijät voidaan huomioida
asiakaslähtöisessä viestinnässä.
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste