Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Reaaliaikainen strategiamoninpeli Godot-pelimoottorilla

Kauhanen, Vili; Häikiö, Julius (2025)

 
Avaa tiedosto
Haikio_Kauhanen.pdf (1.403Mt)
Lataukset: 


Kauhanen, Vili
Häikiö, Julius
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060420470
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää reaaliaikainen strategiamoninpeli käyttämällä Godot-pelimoottoria. Työssä käytiin läpi pelin suunnittelu- ja kehitysvaiheita sekä vertailtiin Godotia muihin pelimoottoreihin, kuten Unityyn ja Unreal Engineen. Lisäksi työssä perehdyttiin erilaisiin palvelinteknologioihin, joita tarvitaan, jotta useat pelaajat voivat pelata samaa peliä samanaikaisesti sujuvasti. Eri vaihtoehtoja vertailtiin ja valittiin ratkaisu, joka tukee parhaiten pelin tarpeita ja aikaikkunaa. Lopputuloksena syntyi toimiva moninpelattava reaaliaikainen strategiamoninpeli Godotilla. Projekti tarjoaa pohjan, jota voidaan kehittää ja laajentaa edelleen tulevaisuudessa
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste