Perhematka Pietariin. Case: Lähialuematkat OY
Kuniasheva, Anna (2015)
Kuniasheva, Anna
Mikkelin ammattikorkeakoulu
2015

Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 1.0 Suomi
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504234808
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-201504234808
Tiivistelmä
Tämän opinnäytetyön tavoite on suunnitella lapsiperhematka Pietariin, joka vastaisi asiakkaiden vaati-muksiin ja jolle olisi riittävää kysyntää asiakaskohderyhmän keskuudessa. Tuotteen kohderyhmä ovat suomalaiset perheet, joilla on 7-14 vuotiaita lapsia. Tutkimuksen tilaaja on matkailuyritys Lähialuematkat OY.
Tutkimuksen tehtävä on selvittää matkaohjelman sisältöä, jonka ansioista tämä tuote vastaa asiakkaiden odotuksiin, sekä laatia esite suomalaisille lapsiperheille mielenkiintoisista nähtävyyksistä Pietarissa, joka julkaistaan yrityksen nettisivuilla.
Asetetun tehtävän toteuttamista varten on tehty oletus matkaohjelman sisällöstä ensisijaisten ja toissijais-ten lähteiden perusteella. Oletuksien varmistamiseksi, asiakkaiden aitojen vaatimuksien, sekä kohteiden valintakriteerien selvittämiseksi, tutkimuksessa on suoritettu nettikysely. Kysely on suoritettu potentiaalis-ten asiakkaiden – 7-14 vuotiaiden lasten vanhempien keskuudessa, jotka ovat mahdollisesti kiinnostuneita lähtemään matkalle Pietariin.
Tutkimuksessa on käsitelty markkinointiaspekteja, kuten kilpailutilanne, on analysoitu Lähialuematkat OY:n toiminta. Lisäksi on perusteltu perhematkailutuotteen tuominen markkinoille.
Suoritetun asiakaskyselyn ja tutkimuksen tulokset ovat mahdollistaneet luoda matkaohjelman, joka vastai-si asiakkaiden vaatimuksiin kuten turvallisuus, hyvät matkajärjestelyt, yhteinen vapaa aika perheen kans-sa, uudet elämykset, mahdollisuus suunnitella itse matka-ohjelma, sekä yhdistäisi kulttuuri ja viihde. Tut-kimuksen lopputuloksena Lähialuematkat OY:lla on kaikki tiedot tämän tuotteen toteuttamista varten.
Tutkimuksen tehtävä on selvittää matkaohjelman sisältöä, jonka ansioista tämä tuote vastaa asiakkaiden odotuksiin, sekä laatia esite suomalaisille lapsiperheille mielenkiintoisista nähtävyyksistä Pietarissa, joka julkaistaan yrityksen nettisivuilla.
Asetetun tehtävän toteuttamista varten on tehty oletus matkaohjelman sisällöstä ensisijaisten ja toissijais-ten lähteiden perusteella. Oletuksien varmistamiseksi, asiakkaiden aitojen vaatimuksien, sekä kohteiden valintakriteerien selvittämiseksi, tutkimuksessa on suoritettu nettikysely. Kysely on suoritettu potentiaalis-ten asiakkaiden – 7-14 vuotiaiden lasten vanhempien keskuudessa, jotka ovat mahdollisesti kiinnostuneita lähtemään matkalle Pietariin.
Tutkimuksessa on käsitelty markkinointiaspekteja, kuten kilpailutilanne, on analysoitu Lähialuematkat OY:n toiminta. Lisäksi on perusteltu perhematkailutuotteen tuominen markkinoille.
Suoritetun asiakaskyselyn ja tutkimuksen tulokset ovat mahdollistaneet luoda matkaohjelman, joka vastai-si asiakkaiden vaatimuksiin kuten turvallisuus, hyvät matkajärjestelyt, yhteinen vapaa aika perheen kans-sa, uudet elämykset, mahdollisuus suunnitella itse matka-ohjelma, sekä yhdistäisi kulttuuri ja viihde. Tut-kimuksen lopputuloksena Lähialuematkat OY:lla on kaikki tiedot tämän tuotteen toteuttamista varten.