Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Tampereen ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
  • Näytä viite

Instagram-markkinointistrategia : case Kultavieska Ky

Mikkola, Vilma (2025)

 
Avaa tiedosto
Mikkola_Vilma.pdf (2.800Mt)
Lataukset: 

Rajattu käyttöoikeus / Restricted access / Tillgången är begränsad
Mikkola, Vilma
2025
All rights reserved. This publication is copyrighted. You may download, display and print it for Your own personal use. Commercial use is prohibited.
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025060521015
Tiivistelmä
Tämän toiminnallisen opinnäytetyön tavoitteena oli kehittää Kultavieska Ky:n Instagram-näkyvyyttä ja strategista markkinointia. Työn toimeksiantajana toimi Ylivieskassa sijaitseva Kultavieska Ky, joka tarjoaa kello- ja kultasepänalan tuotteita ja palveluita kuluttaja- sekä yritysasiakkaille. Tarkoituksena oli luoda ajantasainen, toteuttamiskelpoinen ja tehokas Instagram-markkinointistrategia, joka tukee yrityksen markkinoinnillisia tavoitteita ja vahvistaa näkyvyyttä sen tärkeimmän kohderyhmän keskuudessa. Instagram valittiin ensisijaiseksi kanavaksi, koska se tavoittaa parhaiten yrityksen kohdeyleisön.

Teoreettinen viitekehys pohjautui sosiaalisen median markkinointiin, markkinointistrategian rakentamiseen ja strategian hyödyntämiseen liiketoiminnassa. Strategian jäsentelyssä hyödynnettiin P.R. Smithin SOSTAC-mallia, jonka avulla hahmoteltiin vaiheittainen eteneminen nykytilanteen analysoinnista tavoiteasetantaan ja toimenpiteiden suunnitteluun. Lisäksi työssä sovellettiin SWOT-analyysiä, kilpailijavertailua ja kohderyhmän profilointia strategiatyön tueksi.

Työn tuotoksena syntyi konkreettinen markkinointistrategia sekä syyskaudelle 2025 laadittu julkaisukalenteri, jotka tarjoavat selkeän työkalun yrityksen Instagram-näkyvyyden ja sisällöntuotannon pitkäjänteiseen kehittämiseen. Valmis strategia tukee yrityksen mahdollisuuksia vahvistaa digitaalista läsnäoloaan, kasvattaa tunnettuutta ja rakentaa vuorovaikutteisia asiakassuhteita valitun kohdeyleisön kanssa.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Käyttörajattu kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste