Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Lapin ammattikorkeakoulu
  • Julkaisut
  • Näytä viite

Using hybrid teaching to develop health sciences students’ competence in social and health sectors within higher education – a scoping review

Petäistö, Sepideh; Mikkonen, Kristina; Kuivila, Heli-Maria; Juntunen, Jonna; Jarva, Erika; Pramila-Savukoski, Sari (2025)

 
Avaa tiedosto
Using hybrid teaching to develop health sciences students competence in social and health sectors within higher education a scoping review.pdf (1.334Mt)
Lataukset: 


Petäistö, Sepideh
Mikkonen, Kristina
Kuivila, Heli-Maria
Juntunen, Jonna
Jarva, Erika
Pramila-Savukoski, Sari
Routledge
2025
doi:10.1080/00313831.2025.2516448
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi-fe2025081582757
Tiivistelmä
The aim of this scoping review was to identify current evidence on how hybrid (synchronous online and face-to-face) learning is being used to develop health sciences students’ competence within higher education. A scoping review was conducted following the guidelines for the Joanna Briggs Institute. The search was conducted in databases ProQuest, PubMed, Scopus, MEDIC and CINAHL in February 2024. All original studies published before February 2024 were included. Ten studies were chosen for the narrative synthesis. The evidence on competence development using hybrid learning was categorised into four key themes: knowledge acquisition, skills development, attitudes, and pedagogical approach supporting competence development. While students value the flexibility of hybrid learning, educators’ competence in addressing technical challenges and leveraging pedagogical methods is crucial for facilitating the development of students’ competence. There is need for further research to explore the long-term impacts of hybrid teaching maximising the effectiveness of competence development.
Kokoelmat
  • Julkaisut
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste