Hyppää sisältöön
    • Suomeksi
    • På svenska
    • In English
  • Suomi
  • Svenska
  • English
  • Kirjaudu
Hakuohjeet
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.
Näytä viite 
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite
  •   Ammattikorkeakoulut
  • Oulun ammattikorkeakoulu
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
  • Näytä viite

Pelinkehitys GDevelop-pelimoottorilla : No-Code- ja Low-Code lähestymistapa 2D-pelien tuotantoon

Pesonen, Juuso (2025)

 
Avaa tiedosto
Pesonen_Juuso.pdf (4.908Mt)
Lataukset: 

Avoin saatavuus / Open access / Öppen tillgång
Pesonen, Juuso
2025
Näytä kaikki kuvailutiedot
Julkaisun pysyvä osoite on
https://urn.fi/URN:NBN:fi:amk-2025091924879
Tiivistelmä
Opinnäytetyön tavoitteena oli luoda kattava kehitysraportti pelinkehityksen aloi-tukseen matalakoodisella pelimoottorilla, joka sisältää tietoa 2D-pelikehityksen perusteista, koodittomasta ja matalakoodisesta pelinkehityksestä sekä vertailuja eri pelimoottoreista. Työ oli suunnattu henkilöille, jotka ovat kiinnostuneita to-teuttamaan pelejä vähemmällä kokemuksella ohjelmoinnista ja luomaan pie-nemmän kynnyksen pelinkehitys tuotantoon.
Työssä perehdyttiin alustavasti GitHub projekti hallintaan pelin teon alkaessa ja GDevelop pelimoottorin luonti työkaluihin, jotka dokumentoitiin pelinkehityk-sen edetessä vaihe vaiheelta.
Opinnäytössä saadaan kuva 2D pelikehityksen alku menetelmiin ja ratkaisui-hin mitä se pitää sisällään.
 
The aim of this thesis was to create a comprehensive report for starting game development with a low-code game engine. The report includes information on the basics of 2D game development, no-code and low-code game creation, and comparisons between different game engines.
The work was designed for individuals interested in developing games with little programming experience, lowering the entry barrier to game production.
Thesis also explored the initial use of GitHub for project management at start of development and the creation tools of the GDevelop game engine, which were documented step by step as the game development progressed.
The thesis provides an overview of the initial methods and solutions involved in starting 2D game development.
 
Kokoelmat
  • Opinnäytetyöt (Avoin kokoelma)
Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste
 

Selaa kokoelmaa

NimekkeetTekijätJulkaisuajatKoulutusalatAsiasanatUusimmatKokoelmat

Henkilökunnalle

Ammattikorkeakoulujen opinnäytetyöt ja julkaisut
Yhteydenotto | Tietoa käyttöoikeuksista | Tietosuojailmoitus | Saavutettavuusseloste